A HR-ben is jönnek a robotok
Az elmúlt időszak – főként a koronavírus-járvány hatásai miatt – évekkel gyorsította fel a digitalizációt. A HR terület is érintett, ahol a digitális asszisztensek, az automatizált erőforrás-kezelő programok, az algoritmuson alapuló projektmenedzsment eszközök használata már nem csak a jövő megoldásait jelentik. Az egyik legnagyobb magyar tulajdonú HR-szolgáltató vállalat, a WHC Csoport is újabb lépést tett a digitalizáció útján: a vállalat mesterséges intelligencián alapuló chatbotja a külföldről érkező munkavállalók koordinálását és a velük való mindennapi kommunikációt könnyíti meg.
A McKinsey egy 2020-as felmérése alapján a koronavírus-világjárvány négy évvel gyorsította fel a digitális átalakulást, a vállalatok által implementált digitális technológiák közül pedig számos megoldás maradt velünk hosszú távon is – ilyen például az online kommunikáció hangsúlyos jelenléte. Legyen szó csapatmegbeszélésről vagy interjúelbeszélgetésről, a webes videóhívások például már mindennapjaink részét képezik, akárcsak az, hogy a munkavállalókkal sokszor nem egy kolléga, hanem egy algoritmuson alapuló digitális eszköz, például chatbot kommunikál.
Megállíthatatlan a digitalizáció
Az International Data Corporation 2021-es prognózisa alapján a világ 2000 legnagyobb vállalatának 60%-a fog 2023-ra mesterséges intelligencia- és gépi tanulás-alapú munkavállalói menedzsment-megoldásokat alkalmazni, 2024-re pedig 80%-uk fog algoritmuson alapuló projektmenedzsment eszközt használni a munkavállalók koordinálására, képzésére. A tendencia már ma is tetten érhető: a PWC elemzése szerint a nemzetközi vállalatok HR-megoldásainak közel fele, 40%-a dolgozik már mesterséges intelligenciával.
A 2023-as év meghatározó digitális technológiája lehet továbbá a mobil HR-applikációk alkalmazása: ahogy egyre több vállalat tér át a pandémia utáni vegyes munkavégzésre és alkalmaz hibrid munkamódszereket, úgy növekszik a kereslet a gyors és praktikus alkalmazások iránt. Az irodai környezeten kívüli használhatóság igénye számos HR-funkció esetében megjelenik, legyen szó bérszámfejtésről, munkaerő-koordinálásról vagy kommunikációról. A Verified Market Research 2022-ben megjelent, HR-szektorra vonatkozó prognózisa alapján 2028-ra a nemzetközi HR szoftverpiac értéke várhatóan eléri a 33,57 milliárd dollárt, ebben pedig jelentős szerepet fog játszani a HR-alkalmazások elterjedése.
Kommunikációs kihívásra high-tech digitális megoldás
Az egyik legnagyobb magyar tulajdonú HR-szolgáltató, a WHC Csoport folyamatosan keresi azokat a digitalizációs és automatizációs megoldásokat, melyek tovább optimalizálják a HR-folyamatokat és még kényelmesebbé teszik mind a belső kollégák, a külső, kölcsönzött munkavállalók, valamint a partnerek, ügyfelek számára a mindennapi kommunikációt és ügyintézést.
A WHC már 2014 óta foglalkozik külföldi munkaerő kölcsönzésével, 2021 szeptembere óta pedig megnyílt a lehetőség távoli, nem EU-tagországok (harmadik országok) állampolgárainak egyszerűsített formában történő hazai foglalkoztatására is. Az ázsiai országokból, például a Fülöp-szigetekről, Indonéziából, vagy a Kazah Köztársaságból érkező munkavállalók alkalmazása azonban újfajta kihívásokat is támaszt a foglalkoztató felé, hiszen a külföldieknek egy számukra idegen országban, a sajátjuktól eltérő kulturális és nyelvi közegben kell boldogulniuk.
„A távoli országokból érkező munkavállalóknak folyamatos kapcsolattartásra, kommunikációra van szükségük ahhoz, hogy mindennapjaikban boldoguljanak – legyen szó munkaviszonnyal kapcsolatos kérdésekről, a szabadidő eltöltéséről, vagy akár a napi bevásárlásról. Ez gyakorlatilag egy 0-24 órás rendelkezésre állást igényel, melyet a WHC Csoport biztosít partnereinek és ebben már a legújabb technológiát is bevetjük. Annak érdekében, hogy megkönnyítsük a külföldi munkatársakkal folytatott kommunikációt, a beilleszkedésüket és mindennapi életüket, egy könnyen kezelhető chatbot megoldást használunk” – mondta el Szombathelyi Sebestyén, a WHC Csoport IT vezetője.
A fejlesztésben a ChatBoss Team csapata volt a HR-szolgáltató vállalat segítségére, mely digitális chatbot-megoldásokat kínál a HR különböző területeinek, például a toborzás, a belső kommunikáció vagy az adminisztráció megkönnyítése céljából.
Digitális megoldásokkal könnyebbek a mindennapok
A Jackie Chat-re keresztelt, mesterséges intelligencián alapuló chatbot nem magától tanul, hanem a fejlesztők tanítják. A programozók felvértezték a chatbotot mindazzal a tudással, amivel a kölcsönzött állomány menedzselése tekintetében a WHC-s kollégák rendelkeznek. A chatbot emellett a nap minden percében rendelkezésre áll, a munkavállalók így azonnali választ kapnak minden kérdésükre.
A chatbot alkalmazásának köszönhetően egyszerűsödik a kölcsönzött munkavállalókkal való mindennapi kommunikáció, valamint növekszik az elégedettségük is. A WHC-s belső kollégák számára mindeközben erősödik a munka-magánélet egyensúly, a chatbot segítségével ugyanis már nincs szükség a folyamatos személyes rendelkezésre állásra, hiszen a gyakori kérdések megválaszolásában, a mindennapi segítségnyújtásban a chatbotra tudnak támaszkodni.
A nyelvi akadályok sokszor állnak a külföldi kollégák felvételének útjába, a chatbot pedig ezeket a korlátokat is segít ledönteni. A WHC külföldi, kölcsönzött munkavállalóit a Jackie Chat például angol, szerb, ukrán és orosz nyelven is képes segíteni, továbbá fejlesztés alatt van a chatbot indonéz nyelvváltozata is.
Kapcsolódó cikkek
- Kis méretű, de nagy teherbírású ABB robot
- Yanu, a bartender, aki soha nem megy szünetre
- Intelligens robotokkal érkezik a jövő Budapestre
- Átalakulóban az autóipar
- Új ODM robotot mutat be az AGILOX
- Akár 80%-os költségmegtakarítást hozhat a cégeknek a HR folyamatok digitalizációja
- Az elektronikai ipar vezeti a robotrangsort
- Az ABB piacra dobja leggyorsabb öttengelyes delta robotját
- Az ABB Red Dot-díjat nyert a FlexPacker ipari delta robotjáért
- Már itthon is tesztelik a biztonságtechnikai robotokat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.