20 éves Magyarország legnagyobb boltszámú kereskedelmi rendszere
2002-ben írt alá szerződést egységes, integrált kereskedelmi rendszerének kialakításáról és bevezetéséről a CO-OP Hungary Zrt. a KFKI-Laurel konzorciummal. A projekt a maga 10 milliárd forintos becsült költségével akkoriban nemcsak idehaza, hanem a kelet-közép-európai régióban is óriási volumenűnek számított. A legkiterjedtebb magyar kiskereskedelmi lánc, a Coop mintegy 1500 boltjába vezette be a Laurel a megoldást, amely így méretében és komplexitásában is vetekszik a világ vezető integrált rendszereivel.
„A Coop-csoport mindig is kiemelt helyen szerepelt partnereink sorában, az együttműködésünk egyik legfontosabb mérföldköve pedig kétségkívül a közös munkával létrehozott és folyamatosan fejlesztett, integrált kereskedelmi rendszer. Annak idején a Coop az elsők közt ismerte fel a közös törzses informatikában rejlő, óriási előnyöket, és kész is volt meghozni a bevezetéshez szükséges, nagy döntéseket, amik azóta sokszorosan beváltották a hozzájuk fűzött reményeket” – fogalmazott Bessenyei István, a Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője, aki hozzáfűzte, igen megtisztelő volt, hogy a nagy hagyományokkal rendelkező cég az ő megoldásukat választotta.
A retailinformatika vezető hazai vállalata az alapos előkészítő fázis után a Coop Star Zrt.-nél, illetve a Coop Szolnok Zrt.-nél indította el az első pilotboltokat, a kezdeti sikereket látva pedig egyre több szervezet szavazott bizalmat az innovációnak. 2011-ben már az 1000. Laurel-rendszerű Coop-bolt nyitását ünnepelték a felek, mára pedig nagyjából a hálózat 1500 üzlete használja a megoldást. A Laurel összesítése szerint munkatársaik eddig összesen körülbelül 122 ezer napot szenteltek a Coop egységes informatikai rendszerére, mely megrendelői oldalról is jókora feladatokkal járt.
A két évtizeddel ezelőtt 10 milliárd forintot, azaz mai vásárlóerőn számolva csaknem 25 milliárd Ft-ot felölelő beruházás eredményeiről Bessenyei István elmondta: „a Coop a teljes mértékben rájuk szabott rendszerrel akkoriban komoly versenyelőnyre tudott szert tenni azokkal szemben, akik nem léptek meg ilyen színvonalú integrációt. A megoldásnak, amire úgy vélem, mindkét cég okkal lehet büszke, nagy szerepe van abban, hogy a Coop a mai napig a legnagyobb lefedettséggel rendelkező hazai élelmiszerlánc tud lenni, és továbbra is több tízezer főnek munkát adva szolgálja ki magas színvonalon napi több mint 1 millió vevőjét.”
A Laurel tulajdonos-ügyvezetője a fentiekhez hozzátette, ismerve a Coop innovációs törekvéseit, biztos abban, hogy az üzletlánc a jövőben is mindent megtesz boltjai fejlesztése érdekében, hogy az egyre élesedő kiskereskedelmi versenyben felvegye a küzdelmet a rohamléptekben korszerűsítő vetélytársakkal.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az azonnali fizetés az egyik hazai élelmiszerláncnál
- A munkafeladatok fele automatizálható
- Okoscímkék adnak információt az okoseszközökről
- Csúcstechnológia a vásárlókért
- Az Euronics hálózata az elsők között teljesítette az új online kassza előírásokat
- Változások a legnagyobb magyar retail-informatikai cégnél
- Megjelent Magyarországon az eBlokk
- Új stratégiai igazgató a Laurelnél
- Tabletkasszával nyitott az exkluzív cipőbolt
- Felhőben olcsóbbak és hatékonyabbak a kereskedelmi rendszerek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.