A jó árú élelmiszereket és gépeket keresték a vásárlók 2022-ben
Tavaly előretört a kiemelkedő ár-érték arányú termékek népszerűsége a legnagyobb hazai online kereskedőnél* a nehéz gazdasági helyzet nyomán árérzékenyebbé váló hazai vásárlók körében. Mostanra már nem csak az energiatakarékosabb háztartási gépekből, de a napi fogyasztási cikkekből, így akár lisztből és étolajból is online keresik a jó árúakat a hazai felhasználók – ez az eMAG szerint azonban komoly potenciált is rejt magában.
2022 az elmúlt évtized legkevésbé kiszámítható időszaka volt, az online kiskereskedelmet a szomszédban zajló háború nyomán számos kedvezőtlen tényező hátráltatta, átalakítva a sok éve stabil vásárlási szokásokat az eMAG esetében is.
“Tavaly az eMAG-nál két jelentős vásárlási trendet figyelhettünk meg: egyes vásárlók előrehozták fontos vásárlásaikat – például már nyáron megvették a karácsonyra tervezett notebookot, mások pedig a bizonytalanság hatására inkább visszafogták költéseiket megtakarítási célból. Az év második felének forgalmi statisztikáiból egyértelműen láthattuk, hogy a felhasználók a korábbinál jóval több időt töltenek az eMAG.hu-n a megfelelő termék kiválasztásával, és számos termékkategóriában, például a fagyasztószekrények esetén az árérzékenyebbé vált vevők figyelmének középpontjába a kiemelkedő ár-érték arányú saját márkás termékek kerültek, amelyeket gyakran részesítettek előnyben” – összegezte a 2022-es online vásárlási trendeket Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke.
2023-ban is az ár-érték arány lesz a hazai vásárlók egyik legfontosabb szempontja – ami az online kereskedők számára lehetőséget és versenyt jelent, hiszen az internetes felületeken a felhasználók egyszerűen és gyorsan tudják összehasonlítani az árakat, így megtalálva az aktuálisan legkedvezőbb árú terméket. Várkonyi Balázs az idei évben a nem műszaki cikkek online kereskedelmének további erősödésére számít – a ruházat mellett elsősorban a napi fogyasztási cikkek és az élelmiszerek esetében, ugyanis ezek forgalma az eMAG-nál már eddig is jelentősen nőtt.
2022-ben online termékké vált az étolaj és a liszt
2022-ben csaknem duplájára nőtt az élelmiszer-rendelések száma az eMAG-nál az előző évhez képest, ezen belül a legjobban a nagy kiszerelésű étolajok és lisztek fogytak. Az üdítő- és más alkoholmentes italok nagy kiszerelésű szettjei ugyancsak népszerűek voltak, sokan ásványvizet is online rendeltek házhoz. 2022-ben csaknem háromszor annyi kávét szereztek be az eMAG.hu-ról, mint 2021-ben, pedig a pandémiás korlátozások miatt már két évvel ezelőtt megugrott a népszerűsége a termékcsoportnak. A hazai vásárlók a kapszulás- és a pörkölt szemes kávét részesítették előnyben, de tavaly teából is több mint kétszer annyi rendelést adtak le, mint a megelőző évben.
A vásárlók nem csak saját maguk, hanem házikedvenceik élelmezéséről is egyre nagyobb arányban gondoskodnak online: az akciós ajánlatok nyomán csaknem két és félszer több állateledelt rendeltek tavaly az eMAG-tól. Az internetes eladásokban komoly növekedést értek el a kempingezés, túrázás kiegészítői, az iskolaszerek, írószerek, irodai kiegészítők, valamint a kerti és szobanövények gondozásához szükséges tápszerek és egyéb kellékek is.
“A jelenlegi piaci körülmények között is jól teljesített 2022-ben az eMAG Marketplace, hiszen a platformon jelenlévő kereskedőpartnereink éves szinten piaci átlagot meghaladó mértékben tudták növelni forgalmukat. A piactéren 2023-ban is folytatódnak a magyar kkv-kat támogató programjaink, amelyek keretében egyrészt a profi internetes kereskedővé válásban, másrészt a külföldi piacra lépésben segítjük a jövő kiskereskedelmi trendjei felé nyitó hazai kereskedőket” – mondta el Kováts Dániel, az eMAG Marketplace Chief Commercial Officer-e.
Ezekből rendelték a legtöbbet a magyar vásárlók
Egyes online vásárlási trendek válsághelyzetben sem változnak: 2021-ben és 2022-ben egyaránt a nagy kiszerelésű tisztító-, mosó- és mosogatószereket rendelték a legnagyobb számban az eMAG vásárlói, és hasonlóan népszerűek maradtak a mobiltelefonok, ezek kiegészítői, illetve a pelenkák is.
Eladási darabszám alapján 2022-ben nem jutottak be a top 20-ba az okosórák és tévék, ugyanakkor az üdítők és más alkoholmentes italok a hatodik legnagyobb számban eladott termékké ugrottak elő az eMAG-nál, a kávé pedig tavaly a 14-edik legnépszerűbb termék volt. Figyelemreméltó még az állateledelek népszerűsége a tizenkettedik helyen - a pandémia visszaszorulásának pedig hatásos indikátora, hogy a szájmaszkok a másodikról a tizenhatodik legkelendőbb termékké váltak 2022-re.
Tavaly sokan vásároltak a korábbinál energiatakarékosabb háztartási nagygépet is az eMAG-nál: ezek közül a hűtő- és fagyasztószekrényeket (utóbbiból 90 százalékkal többet vettek, mint egy évvel korábban), valamint az elektromos sütőket és főzőlapokat keresték a legnagyobb számban az eMAG-ügyfelek. 2022-ben már nyáron beindult az elektromos fűtőeszközök szezonja a rezsicsökkentési szabályok változása nyomán, amelyek közül a hősugárzók voltak a legnépszerűbbek, de sokan rendeltek elektromos radiátort is.
Így változott az eMAG termékkategória-toplistája eladott darabszám alapján:
______________________
* A GKID eTOPLISTA 2021 alapján
Kapcsolódó cikkek
- Így hat a hazai webáruházakra a háború és az infláció
- Gyorsan növekvő romániai szolgáltatóval lépett partnerségre a Packeta
- Glami.hu: rekordokat döntött az idei Black Friday az online divatkereskedelemben
- Fekete pénteki csúcs az eMAG-nál
- A fekete pénteki vásárlással kapcsolatban készült reprezentatív kutatás
- Ez lehet az ugródeszka webáruházaknak a külföldi terjeszkedéshez
- Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot
- Sok magyar webáruház megerősödhet ezekben a hónapokban
- Már nem éri meg külföldről rendelni, felpörögnek a magyar webshopok
- A webáruházak sikere múlhat a futárcégen
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.