Magyar startup 2022-es legek a Tőkeportál évindító eseményén
Január 12-én adták át az „Év Startup-befektetője”, az „Év Startupja”, az „Év Mentora” és az „Év Kampánygazdája” díjakat az A38 Hajón megrendezett ünnepélyes eseményen. Az est rendezője immár hagyományosan a Tőkeportál, az első hazai befektetéscélú közösségi finanszírozási platform szolgáltatója. Az esemény egyik apropója, hogy a társszervező Brancs – amely idén indult platformján termékcélú közösségi finanszírozási szolgáltatást nyújt – maga is elindította saját kampányát a Tőkeportálon, ami már az első napokban jó eredményeket hozott.
Az Év Startupjának három vállalkozást is jelöltek: a Munchot, a Diverzumot és a SEON-t. az érdeklődő közönségnek a Munch és a Diverzum részletesen is bemutatta eddigi eredményeit.
Az Év Befektetője címet is ketten nyerték el. A Cápák között Balogh Petyája már harmadszor lett díjazott; mellette szépszámú szavazatot kapott a Finnországból hazatért, rendkívül sikeres vállalkozást, a Tuxerát építő Szakacsits Szabolcs, aki idén már aktív angyalbefektetővé lépett elő és több közösségi finanszírozási kampányba fektetett be.
A mentorok megnövekedett szerepének köszönhetően három mentordíj került átadásra: Hild Imrének, aki egy évtizede támogatja a hazai startupok üzleti modell-keresését; Verő Barbarának, aki a humánfaktor, a csapat oldaláról közelíti meg a sikeresség kérdését; és Várdy Zoltánnak, aki ismeretterjesztő tevékenysége mellett aktívan a B2B startupok globális stratégiájának fejlesztését támogatja eredményesen.
Az Év Kampánygazdái a Brancs részéről a Birsbirtok, a közösségi ültetvény koncepciójának egyik úttörője lett, a Tőkeportáltól pedig az első komoly rekordot döntő kampány, a minőségi kisüzemi sörmárka, a Fehér Nyúl kapta a díjat. Díjat adott át még Varga Miklós, USA-beli piacralépést támogató, ott élő mentor, aki a Fishindát díjazta, amivel a külföldi terjeszkedését fogja támogatni.
Az eseményen a Brancson kívül nagy sikerrel pitcheltek még a futó kampányok alapítói, Szota Szabolcs, az autózást kényelmesebbé varázsló Cristo-alapítója, és Kovács Attila és Pásztor Viktor, a horgászok agyának tekintett Fishindától.
A díjakat – többek között az esemény fődíját, a Carassia pezsgőt – Fetter István, a CIB Kisvállalati üzletágvezetője, Kölkedi Krisztián, az Express Innovation Agency egyik vezetője, valamint a NEO Properties képviselője, Vágó László adták át.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év
- 500 millió eurós tőkealap segít a klímavédelemmel és ipari technológiával foglalkozó startupoknak
- Magyar start-up lett második a 2022-es InnoStars Awards versenyen
- Befektető nélkül is lehet sikeres egy startup?
- A hazai startupok ESG-felkészítésének nyitánya volt az idei Regional Startup and Innovation Day
- Új startup a siker kapujában
- Külföldi piacszerzésben is segíti a hazai startupokat a Microsoft
- Százmilliós befektetést kaphat a RECASH
- Mi kell egy jó startup rendezvényhez?
- A hazai kreatív ipari startupok számára hirdet versenyt a Tech In The City
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.