Az ATV-t és két helyi rádiót is megbírságolt a Médiatanács
Túllépte a jogszerű termékmegjelenítés kereteit az ATV Napló című műsorszámának november 13-i adásában egy magánklinika szolgáltatásairól készült riport, állapította meg egy bejelentés nyomán indított vizsgálat alapján a Médiatanács. A műsorban reklámszerű eszközökkel hívták fel a figyelmet egy magánklinika szolgáltatásaira, ezzel pedig megsértették a termékmegjelenítés azon szabályát, mely szerint az nem szólíthat fel direkt módon egy áru megvásárlására vagy egy szolgáltatás igénybevételére. A testület a fentiek miatt 250 ezer forint bírságot rótt a csatorna szolgáltatójára.
A helyi vételkörzetű kereskedelmi rádiók hatósági ellenőrzése során tárt fel több jogsértést is a Médiatanács a karcagi Aktív Rádió 93,8 és a szolnoki Aktív Rádió tavaly július 4-i adásnapján sugárzott műsoraiban. A testület megállapította: az adott napon nem teljesült a karcagi rádió műsorában a magyar zene, a szolnoki esetében pedig a közszolgálati és a helyi közéleti műsorszámok arányára tett szerződéses vállalás. A fentiek miatt a Médiatanács a szolgáltatóra és annak vezető tisztségviselőjére is bírságot szabott ki.
Ezen felül a szolnoki rádió helyi étkezdék aznapi menüjét ismertető műsorszámaiban elhangzottak burkolt kereskedelmi közleménynek minősülnek, ezért a Médiatanács figyelmeztetésben részesítette a médiaszolgáltatót.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: idén már a streamingszolgáltatók által közzétett tartalmakat is korhatárkarikákkal kell ellátni
- Körzeti és helyi vételkörzetű médiaszolgáltatások vállalásait vizsgálta a Médiatanács
- Aggályos internetes reklámokra hívja fel a figyelmet az NMHH
- Közszolgálati- és hírműsorok hiánya miatt bírságolt a Médiatanács
- Médiatanács: nem maradhat egy kézben a két budapesti rádió
- Virtuális reklám szabálytalan közzétételéért és nem teljesített vállalásokért bírságolt a Médiatanács
- Megpályázható rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács
- Körzeti rádió szerződéses kötelezettségeinek teljesítését vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.