Hogyan és mit rendelnek a nők az eMAG-ról?
Állateledelt a nők vesznek többen, és napi háztartási cikkeket is ők vásárolnak nagyobb arányban, míg a mosógépet vagy hűtőszekrényt azonos arányban rendelik mindkét nem képviselői. Az eMAG-fiókok alapján Túristvándi vásárlói összetétele rendhagyó, itt ugyanis tízből nyolc fiókot regisztráltak nők. Az eMAG a nemzetközi nőnap apropóján vizsgálta meg a különböző ügyfélcsoportok online vásárlási szokásait.
Egyértelmű, hogy női sportcipőt vagy férfiinget az adott nem képviselői rendelik meg többen, de vajon mi a helyzet a többi “uniszex” kategóriával kapcsolatos vásárlási szokásokkal? Az eMAG.hu-ról való vásárláshoz fiókot kell regisztrálni a webáruházban, amelynek során a felhasználók opcionálisan megadhatják nemüket is (ez nem kötelező). Ez lehetőséget ad az ehhez kapcsolódó internetes vásárlási trendek megállapítására, bár a “nemfüggetlen” közös, családi rendelések valamelyest befolyásolják az összképet.
Ahol tízből nyolc ügyfél nő
A forgalmi statisztikák szerint a férfi és női ügyfelek tavaly közel azonos gyakorisággal rendeltek az eMAG-ról, de míg az előbbiek átlaga a négyhez, az utóbbiaké pedig a háromhoz közelített. Az ügyfélfiókokat Magyarország régiói alapján vizsgálva kiegyenlített a nemek aránya, de települések szintjén a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Túristvándi felhasználói adatai érdekesek, itt ugyanis tízből nyolc eMAG-fiókot regisztráltak nők. Jelenleg tízből négy vásárló nő azok közül, akik az easybox csomagautomatában veszik fel rendeléseiket.
A nemzetközi nőnap kapcsán általában szóba jövő ajándéktípusok közül az eMAG-on idén március elején a parfümök voltak a legnépszerűbbek – főleg a Marketplace-partnerkereskedők bőséges kínálatának köszönhetően. Tavalyhoz képest kevesebben, de még mindig elég sokan rendeltek a hónap elején csokoládét vagy egyéb desszertet az eMAG.hu szupermarket kategóriájából, míg a korábbi évek slágerének számító konzervált és műnövények, ajándékcsomagok idén kevésbé népszerűek.
Nem egyértelmű, miből lesz “női” vagy “férfi” termék
Ha az eMAG-nál a legnagyobb darabszámban eladott tíz terméket vizsgáljuk, a férfi és női vásárlók körében egyaránt népszerű kategóriák között jelentős az átfedés. Ez nem meglepő, mert a legnagyobb számban eladott termékek jelentős hányada napi fogyasztási cikk, amelyre nemtől függetlenül mindenkinek szüksége van.
A nemspecifikus ruházat és a szépségápolási termékeken kívül mindkét nem esetében találtunk néhány olyan terméktípust is, amelyek valamiért jóval népszerűbbek valamelyik nem képviselői körében: például légfrissítőt és fürdőszobai tiszítószert inkább a nők rendelnek, pedig a konyhai tisztítószer és a mosószer a férfiak körében is népszerű. A forgalmi adatok alapján az állateledel is inkább női termék az eMAG-nál, hiszen csupán tízből hat rendelés érkezett női regisztrációról, illetve a tartós élelmiszerek eladásaiban is érzékelhető enyhébb női dominancia.
Ezzel szemben inkább a férfiakhoz kapcsolódik – vélhetően többnyire rájuk bízzák a rendelést – a számítógépes egerek, a fejhallgatók és a mobiltelefonos képernyővédő fóliák esetében, noha például a telefontokot és Bluetooth headsetet a női regisztrációkról is nagy arányban rendelnek.
Ki melyik műszaki cikket rendeli?
Az elektronikai termékek közül a háztartási nagygépekre, így mosogató és mosógépre, szárítógépre, hűtőszekrényre nagyjából ugyanannyi rendelés érkezik mindkét nem képviselőitől. Ezzel szemben tízből hét laptopot férfiak fiókjaiból vásárolnak, és hasonlóak az arányok a tévék esetében is. A mobiltelefonok forgalma jóval kiegyenlítettebb: tízből közel négy rendelés érkezik női ügyféltől, és hat férfiaktól. Ezzel szemben porszívót, pelenkát és LEGO-játékokat szinte teljesen azonos arányban vesznek az eMAG-ról mindkét nem képviselői.
Kapcsolódó cikkek
- GLAMI.hu: sikeres évet zártak a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó webáruházak
- A jó árú élelmiszereket és gépeket keresték a vásárlók 2022-ben
- Így hat a hazai webáruházakra a háború és az infláció
- Gyorsan növekvő romániai szolgáltatóval lépett partnerségre a Packeta
- Glami.hu: rekordokat döntött az idei Black Friday az online divatkereskedelemben
- Fekete pénteki csúcs az eMAG-nál
- A fekete pénteki vásárlással kapcsolatban készült reprezentatív kutatás
- Ez lehet az ugródeszka webáruházaknak a külföldi terjeszkedéshez
- Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot
- Sok magyar webáruház megerősödhet ezekben a hónapokban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.