Az adatmenedzsment új generációját jelentette be az SAP
A különböző rendszerekben tárolt vállalati adatok átláthatóságát, és a hatékonyabb üzleti döntéshozatalt segíti adatkezelési újításával az SAP. Az SAP Datasphere, amely a Data Warehouse Cloud adatmenedzsment-portfólió új generációját képviseli, könnyű hozzáférést kínál az üzleti felhasználásra kész adatok teljes köréhez. Az SAP új stratégiai partnereként mutatkozott be a Collibra, a Confluent, a Databricks és a DataRobot is. Az együttműködésnek köszönhetően egy új megközelítés valósul meg: SAP-s és nem SAP-s rendszereken tárolt adatok kerülnek egy platformra, ami a mai vállalatok egy égető problémájára nyújt megoldást és nyit új távlatot.
A cégek számára mindeddig komoly kihívást jelentett, hogy hozzáférjenek a különböző rendszerekben és helyeken – felhő- vagy adatszolgáltatóknál, esetleg saját eszközökön – tárolt adatokhoz. Először is ki kellett nyerniük az adatokat az eredeti forrásokból, majd egy központi helyen eltárolniuk. A folyamat során azonban gyakran elveszett a kontextus, és csak a kifejezetten erre a célra fejlesztett IT-megoldásokkal, manuálisan lehetett azt helyreállítani.
„A digitális horizonton folyamatosan újabb és újabb applikációk, adatok tömege tűnik fel, és a vállalatoknak számtalan lehetőségük lenne az adatközpontú innovációra. Mégis rengetegen küzdenek azzal a kihívással, hogy az információkból értékes elemzéseket állítsanak elő. Legtöbbször éppen az összegyűjteni és feldolgozni kívánt adatmennyiség növekedése áll az útjukba, és vezet hatalmas erőforrások felhasználásához, lassú döntéshozatalhoz, végül a folyamat kevéssé eredményes vagy teljesen eredménytelen zárásához” – mondja Alex-Luis Militaru, az SAP Business Technology Platform közép- és kelet-európai vezetője.
Ezt a rejtett veszteséget segít kiküszöbölni az SAP Datasphere, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy olyan rendszert alakítsanak ki, amely gyorsan és hiánytalanul szállítja a fontos adatokat azok üzleti kontextusával együtt.
„Mivel a teljes globális kereskedelem 87 százalékát SAP-ügyfelek adják, az SAP-adatok a vállalatok legértékesebb eszközei közé tartoznak, és a legfontosabb területeket érintik a termeléstől az ellátási láncokon, a pénzügyön át a HR-ig” – mondja Jürgen Müller, az SAP technológiai vezetője és igazgatósági tagja. „Szeretnénk segíteni ügyfeleinknek abban, hogy megtehessék a következő lépést az SAP és az azon kívüli, harmadik féltől származó applikációk és platformok adatainak könnyű és magabiztos integrációja felé, amellyel teljesen új elemzésekhez és tudáshoz juthatnak, új szintre emelve a digitális átállást.”
Az SAP Datasphere
A mától elérhető SAP Datasphere az SAP Data Warehouse Cloud új generációja. A megoldás az adatintegráció, katalogizálás, szemantikai modellezés, adatraktározás, adategyesítés és adatvirtualizáció egységesített felületével lehetővé teszi az adatszakértők számára, hogy skálázható hozzáférést biztosítsanak a kulcsfontosságú üzleti adatokhoz, és azok kontextusának és logikájának megőrzésével juttassák a szervezet megfelelő területeire.
„Az SAP Datasphere célja az üzleti szemantika, a tartalom és a kontextus összekapcsolása bármilyen – akár SAP, akár azon kívüli – adat vonatkozásában. Ezzel segíti a szervezeteket, hogy gyorsan tudjanak alkalmazkodni a folyamatosan változó környezethez, hiszen az összekapcsolt és integrált adatok feldolgozása szinte korlátlan üzleti előnyökhöz juttathatja a vállalatokat” – hangsúlyozza Alex-Luis Militaru, az SAP Business Technology Platform közép- és kelet-európai vezetője.
Az SAP Datasphere az SAP Business Technology Platformra (BTP) épül, amely olyan erős nagyvállalati biztonsági képességekre épül, mint az adatbázisok biztonsága, a titkosítás és a felügyelet. Az SAP Data Warehouse Cloud felhasználóinak nincs szükségük további lépésekre vagy migrációra, hogy hasznosítsák az új SAP Datasphere képességeit. Az új funkciók között szereplő katalogizálás automatikusan felismeri, kezeli és szabályozza az adatokat. Az egyszerűsített adatreplikáció valós időben képes adatok és azok folyamatos változásainak követésére. A továbbfejlesztett adatmodellezés megőrzi az adatok üzleti kontextusát az SAP alkalmazásokon belül. Az SAP ezen felül további alkalmazásintegrációs képességeket is tervez, amelyek összekötik majd az SAP-felhőalkalmazások adatait és metaadatait az SAP Datasphere rendszerével.
A Messer Americas nevű észak- és dél-amerikai vezető ipari és orvosi gázipari vállalatnak egyszerű és biztonságos hozzáférésre volt szüksége az SAP és nem SAP-szoftvereken tárolt vállalati adataihoz, hogy megerősítse az adatközpontú döntéshozatalt és felszabadítsa az IT-erőforrásait, hogy más stratégiai feladatokra összpontosíthassanak. Az SAP Datasphere segítségével a Messer Americas a vállalati adatok kontextusát fenntartó, modern adatarchitektúrát tudott felépíteni.
„Az SAP Datasphere leegyszerűsíti adatkörnyezetünket, és nagyobb bizalmat ad a mindennapi munka során használt adatokkal kapcsolatban, hogy jobban tudjunk üzleti céljainkra fókuszálni” – mondta David Johnston, a Messer Americas információs igazgatója. „Gyorsabban tudunk reagálni a kínálat és a kereslet hirtelen változásaira, ami jobb készletkezelést, jobb ügyfélszolgálatot és ellátási láncunk optimalizálását eredményezi."
Az új stratégiai partnerek
Az SAP a Datasphere bevezetése mellett új stratégiai partnereket is bejelentett. Az adatok és a mesterséges intelligencia területén élenjáró Collibrával, Confluenttel, Databricks-szel és DataRobottal való együttműködésnek köszönhetően tovább bővülhetnek az SAP Datasphere képességei, és felhasználók százmilliói kaphatnak segítséget a nagy mennyiségű adatra alapozott üzleti döntések meghozatalához. A partnerek saját egyedi erősségeikkel támogatják az ügyfeleket abban, hogy adataikat úgy kombinálhassák, ahogyan korábban soha.
A Collibra a tervek szerint testreszabott integrációt biztosít majd az SAP-val. Ez lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy megvalósítsanak egy vállalati irányítási stratégiát egy teljes adatkatalógus kiépítésével, az SAP-n belüli és az azon kívüli adatok lefedésével.
A Confluent a várakozások szerint összekapcsolja adatstreaming platformját, képessé téve a vállalatokat arra, hogy hozzáférjenek értékes üzleti adataikhoz, és valós időben összekössék azokat külső applikációkkal. A Confluent felhőalapú megoldása egy alapvető platform a mozgásban lévő adatokhoz – lehetővé teszi a különböző forrásokból származó, valós idejű adatok akadálytalan áramlását az egész szervezetben.
A Databricks ügyfelei integrálni tudják Data Lakehouse megoldásukat az SAP-val, így az adatokat szemantikailag érintetlenül tudják megosztani, egyszerűsítve ezzel az adatkezelést.
A DataRobot lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy multimodális gépi tanulási képességeket használjanak az SAP Datasphere mellett, és bevonják azokat az üzleti adataik szerkezetébe, bármilyen felhőplatformon is találhatóak azok.
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP megoldásával fejleszti digitalizációs programját a Lockheed Martin
- Díjeső a digitalizáció eredménye
- Felgyorsítja digitális átalakulását a BMW-csoport
- A BorsodChem aktívan támogatja a digitális átállást
- Új marketing vezető az SAP Hungary csapatában
- A gyors növekedés buktatói előzhetők meg az SAP ByDesign bevezetésével
- Két nemzetközi díjat is eredményezett a Hungrana és az SAP együttműködése
- Kiterjesztett valósággal segíti az ipari digitalizációt két világcég
- Üzleti felhasználók kezébe adja az applikációfejlesztést az SAP és a Coursera
- Mobilapp segíti a kamionosokat a Swiss Krono-nál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.