AI megoldás segítheti a vállalatokat dekarbonizációs céljaik megvalósításában
Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak.
Egyre nagyobb a nagyvállalatokra nehezedő nyomás a befektetők, a szabályozók, a fogyasztók és a belső érdekeltek részéről, hogy ambiciózus fenntarthatósági célokat tűzzenek ki, és jelentősen csökkentsék szén-dioxid-kibocsátásukat. A Deloitte 2023. évi CxO felmérésében a megkérdezett felsővezetők 75%-a mondta azt, hogy szervezetük az elmúlt évben növelte fenntarthatósági beruházásait. A stratégiáról cselekvésre való áttérés azonban nem könnyű, amit a kutatás is alátámaszt. A szervezetek több mint egyharmada nem tudta maradéktalanul végrehajtani a fenntarthatósági vállalásait.
Az egyik legfőbb nehézség, amivel a vállalatok szembesülnek, az a nettó zéró célok megvalósításához szükséges adatmennyiség. A szén-dioxid-kibocsátás mérséklésének egyik alapfeltétele, hogy a cégek közel valós idejű adatokkal rendelkezzenek értékláncuk és tevékenységeik teljesítményéről, különösen azon folyamatok esetében, melyek kritikusak az üvegházhatású gázok visszaszorítása szempontjából.
„Kihívást jelenthet továbbá a célnak megfelelő technológiák kiválasztása és bevezetése, amelyek támogatni tudják a dekarbonizáció felé tett konkrét lépéseket. Az AI megoldások pedig már elérhetőek ezen a területen is. A Deloitte saját fejlesztésű GreenLight Solution dekarbonizációs szoftvere például egy olyan SaaS-alapú felhőmegoldás, amely mesterséges intelligencia segítségével elemzi az adatokat, ezáltal segíti a folyamatokat a stratégai tervezéstől a megvalósításon át a visszakövetésig” – mondta Szücs Réka, a Deloitte Magyarország Fenntarthatósági és Klímaváltozási tanácsadó csapatának vezetője.
A platform fejlett adatautomatizálási és -átalakítási képességgel rendelkezik, és a technológiai vállalatok ökoszisztémáját kihasználva könnyen integrálható a meglévő vállalati rendszerbe. Képes felmérni a fenntarthatósági beruházások potenciális pénzügyi hatásait, és hozzáférést biztosít 70 ország 16 000 globális hitel- és ösztönzőközpontjának forrásaihoz. Az algoritmus segít a szervezeteknek, hogy meghatározzák a projektek optimális sorrendjét a dekarbonizáció érdekében úgy, hogy közben az üzleti célokat is szem előtt tartják.
„A GreenLight Solution segítségével a vezetők világos képet kaphatnak a nettó zéró céljaik eléréséhez vezető útjuk aktuális helyzetéről, betekintést nyerhetnek a befektetési döntések meghozatalához szükséges információkba, így végül valódi előrelépést tehetnek fenntarthatósági céljaik megvalósítása felé" – tette hozzá a szakértő.
Kapcsolódó cikkek
- Ki nyeri meg a Google és Microsoft párviadalát?
- A mesterséges intelligencia vajon átírja a klímatörténelmet is?
- Kit illet a szellemi alkotás tulajdonjoga, ha a MI hozza létre a művet?
- Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
- Felgyorsítja a forradalmi technológiák bevezetését a fenntartható működés iránti elkötelezettség
- Idén sem az IT-n spórolnak a vállalatok
- Határ a csillagos ég: a multicloud káosz megszelídítése
- A korábbinál is jobban támogatja a zöldkötvényeket az EU
- Az önálló 5G hálózatok átalakíthatják a vállalati konnektivitást
- ChatGPT mint fegyver? Az ESET szerint elhárulnak a nyelvi akadályok a csalók elől, de azért marad 10 árulkodó jel
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.