Eurohub: új struktúrát élesít a Raben Group
A Raben Group éppen a minap zárta le és foglalta össze a 2022-es üzleti évét, amelynek során a 15. európai piacára is belépett, idén pedig máris egy újabb fordulóponthoz érkezett. Ezúttal nem a további expanzió, hanem a meglévő struktúra átszervezése áll a középpontban. Mostantól hat depó Eurohub minősítéssel működik – ezek olyan kritikus gyűjtőpontokként működnek a Raben hálózatában, amelyek ez európai gyűjtőforgalom konszolidálását szolgálják. Kiegészítik a meglévő, rendszeres közvetlen járatokat, és gondoskodnak a szigorú időrendet követő összeköttetésekről a vállalat valamennyi európai telephelye között.
– Az Eurohub struktúra révén rugalmasabban tudunk igazodni a teherforgalom volumenéhez, és mindenekelőtt rövidebb futásidőket produkálhatunk. Bármely európai célpont lehető leggyorsabb elérését tudjuk kínálni valamennyi ügyfelünknek – ez távolságtól függően 24 és 96 óra között változhat. A szervezet effajta „áramvonalasításával” hatékonyabbá és megbízhatóbbá válik az ellátási lánc. Közelebb vagyunk az ügyfeleinkhez, és könnyebben alkalmazkodó hálózatot építünk – mondta Ewald Raben, a Raben Group vezérigazgatója. – További járulékos előnyként pedig csökkenthetjük a szén-dioxid-kibocsátásunkat, ami fenntartható vállalatként szintén fontos tényező számunkra.
Az új státuszt hat kijelölt városban lévő telephely viseli: Németországban Sarstedt (a Skandináviába irányuló forgalmat bonyolítja le), Mönchengladbach (Észak-Franciaország, a Benelux- államok, az Egyesült Királyság és Írország felé biztosít összeköttetést), Fellbach (Spanyolország, Portugália és Franciaország fennmaradó része felé irányuló forgalom összpontosul itt), valamint Aichach (kapu Ausztria, Olaszország, Lengyelország és Csehország felé), Lengyelországban Legnica (a helyi országos hálózatért, valamint a balti országokkal való kapcsolatért felelős), Csehországban pedig Rokycany (a délkelet-európai viszonylatok szempontjából kulcsfontosságú). Az Eurohub koncepció bevezetése tovább erősíti a logisztikai szolgáltató jelenlétét Németországban, az Európai Unió egyik legerősebb gazdaságában – továbbá kiemeli az itteni piac jelentőségét a Raben szempontjából.
Az Eurohubokat az átlagosnál jóval nagyobb kapacitás, kiváló elhelyezkedés és infrastruktúra jellemzi. A működés és a jövőbeni siker alapja többek között az említett pontok között közlekedő több mint 130 közvetlen járat, az összesen 600 napi összeköttetés, a 40 000 négyzetméternyi átrakóraktári kapacitás és az egységes szállításkezelési rendszer nyújtotta teljes körű nyomon követhetőség. Ez egyaránt érvényes azokra a piacokra, amelyeken a Raben saját hálózattal van jelen, és amelyeket megbízható partnerein keresztül fed le.
A változásokat olyan nagy jelentőségű célok elérése tette lehetővé, amelyekért a vállalat évek óta dolgozott. A szisztematikus felvásárlások hozzájárultak egyfelől új piacokra való belépéshez (az osztrák Bexity 2022-ben, a görög Intertrans 2021-ben került a cég tulajdonába), másfelől az országos hálózatok sűrűségének növeléséhez és azok erősítéséhez. Ez a Raben „szülőhazájára” is érvényes: a negyedik hollandiai telephelyet éppen 2023-ban nyitották meg Maastricht térségében.
A hat Eurohub közül négy Németországban helyezkedik el – a legnagyobb európai piacon, ahol a Raben 2018 óta működtet saját gyűjtőhálózatot. Az itt végrehajtott infrastrukturális beruházások számottevő mértékben hozzájárultak az Eurohub hálózat kiépítéséhez. Sarstedt a Raben új, és rögtön kulcsfontosságúvá előlépett depója Németországban – a szolgáltató Langenhagenből költöztette ide tevékenységét 2022-ben. 27 000 négyzetméteres területével (amelyből 5500 négyzetméter csak átrakóraktár 52 rakodókapuval) a korábbi helyszínnél több mint tízszer nagyobb logisztikai kapacitást biztosít. Az idei év elején nyitották meg az új telephelyet az Augsburgtól északnyugatra lévő Aichach városában. A 25 000 négyzetméteres (ebből 4000 négyzetméter kizárólag átrakóraktár 42 kapuval), rögtön Eurohub státusszal induló depó közvetlenül az A8 autópálya mellett helyezkedik el, és kiemelkedő fontosságú a Raben dél-és kelet-európai összeköttetései szempontjából. Hasonló szerepet tölt be a csehországi Rokycany, amely idén áprilisban kezdte meg a működését. A központ 6000 négyzetméter átrakókapacitással és 56 dokkolókapuval biztosítja a küldemények – köztük veszélyes áruk – egyszerű kezelését. A D5 autópályához közeli elhelyezkedése gyors összeköttetést garantál Németország és más európai országok közúti hálózataival. Adottságai alapján jelentősen gyorsíthatja és javíthatja a küldemények áramlását, és rugalmasságánál fogva hozzájárulhat a további fejlődéshez nem csak Csehországban és Szlovákiában, hanem a cégcsoport más országaiban: Magyarországon, Romániában, Bulgáriában és Görögországban is.
Az Eurohub koncepció kiemelt jelentőségű a Raben Group számára. Pillanatnyilag további földrajzi terjeszkedés nem, a hálózat sűrűségének növelése és a digitalizációba történő további befektetés annál inkább szerepel a tervek között. A cégcsoport tizenöt országa közötti nemzetközi vonalak fejlesztése és újjászervezése egy jelenleg is zajló projekt:
– A célzott és módszeres árukonszolidációval a hálózat bővítése és az Eurohubok rendszerének fejlesztése, továbbá az egyes európai régiók átfogó integrálása a célunk. Ez még jobb kapacitáskihasználást, ezáltal még hatékonyabb szállításokat és még „zöldebb” logisztikát tesz lehetővé – mondta Ewald Raben.
Az Eurohub struktúráról – és sok más témáról – bővebb tájékoztatást nyújtanak a Raben Group képviselői a május 9. és 12. között megrendezendő müncheni Transport Logistic 2023 kiállításon.
Kapcsolódó cikkek
- A Raben Group is jelen lesz az idei Transport Logistic kiállításon
- A Palletways négy éve indította el magyarországi hálózatát
- Okoseszközök segítik a DACHSER-t a nemzetközi gyűjtőforgalomban
- Megújul a Trans-Sped flottája
- Nem lesz elég karácsonyi ajándék?
- Elindítja első, két vidéki várost összekötő gyűjtőjáratát a Dachser Magyarországon
- A Dachser üzembe helyezi első hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsiját
- Nagyot nőtt a Dachser a délkelet-európai régióban
- Budapestre érkezik a Dachser új selyemútja
- Folyamatos fejlődés útján a Trans-Sped
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.