Örökre megváltozhat, hogyan rajongunk a sztárokért
Minden rajongó számára fontos, hogy valahogyan kapcsolódhasson bálványozott kedvencéhez, ezt emeli új szintre egy magyar tulajdonosi körrel alapított amerikai startup cég. A Benefit Barcode Inc. innovációjának köszönhetően a hírességek exkluzív előnyöket biztosíthatnak közönségüknek vásárlásaik során virtuális és kiterjesztett valóság típusú merchandising termékekkel. A szolgáltatás igazi értékét az adja, hogy a különböző szolgáltatási szinteken biztosított virtualmerch-ökhöz a sztárok különböző felajánlásokat tesznek. Az alkotók eközben újabb nagy ugrásra készülnek: meghódítják az NFT-k világát is.
Közismert, hogy kedvenc sztárjainktól, sportolóinktól mindenféle relikviákat vásárolhatunk, legyen az bögre, póló vagy valami egyedi tárgy. A merchandising iparág már most is hatalmas: 2022-ben az Egyesült Államokban a forgalom meghaladta a 92.2 milliárd dollárt, de a szakértők becslése szerint ez az összeg világszinten 2030-ra elérheti a hihetetlenül magas 489,8 milliárd dolláros értéket.
Ezt az óriási piacot változtathatja meg alapjaiban egy több száz hazai egyesület, kamara, klub és szövetség tagkártyáját kezelő, magyar tulajdonosi körrel alapított amerikai startup cég, amely virtuális és augmented reality (kiterjesztett valóság) merchandising termékekkel bővítette ki üzleti modelljét.
A Benefit Barcode Inc. újításának köszönhetően a hírességek, influenszerek, sportolók létrehozhatnak virtuális és igény szerint kézzel fogható bercode merchandising termékeket, rajongói kártyákat, klubkártyákat, amelyek lehetővé teszik, hogy folyamatos kedvezményeket és előnyöket kínáljanak rajongóinak a bercode elfogadóhelyeken.
„A virtualmerch-ökön elhelyezett, úgynevezett „bercode-okkal” (előnyt biztosító vonalkód) számos üzletben és kereskedőnél kedvezményesen vásárolhatnak. Az igazi értékét azonban az adja, hogy a különböző szolgáltatási szinteken biztosított virtualmerch-ökhöz a sztárok, különböző felajánlásokat tesznek. Ilyen lehet egy videóüzenet a rajongónak, személyes találkozás vagy betekintés egy videóklip forgatására” – mutatott rá Jáger László, a Bercode Platform alapítója.
A hazai sztárok közül elsők közt állt a cég élére Vastag Csaba, Fonogram-díjas előadó, az X-Faktor első évadának győztese, míg az Egyesült Államokban Keyla Wood színésznő, Robert Mack vizuális művész és Simo Ben televíziós személyiség, író csatlakozott nemrégiben.
NFT: új kapuk nyílnak meg a sztárok és rajongóik előtt
Miközben a Benefit Barcode és magát a rendszert alkotó Bercode Platform folyamatosan fejleszti ez irányú modelljét, máris egy újabb nagy ugrásra készülnek: meghódítják az NFT-k világát is.
Az NFT-k (nem helyettesíthető tokenek) a blokklánc technológia vívmányai. Az elmúlt időszakban hatalmas népszerűségre tettek szert, melyek lehetővé teszik digitális tartalmak, műalkotások és más egyedi relikviák létrehozását, eredetének és tulajdonjogának kétségkívüli igazolását.
A sztárok a jövőben már ilyen NFT-k formájában is kiadhatják limitált számú virtuális mercheiket, melyek ugyanúgy kedvezményes vásárlásra és a sztár különböző felajánlásainak igénybevételére jogosítanak majd fel, ezzel rendkívüli értéket képviselve a rajongók számára. A Bercode NFT Marketplace izgalmas lehetőséget kínál a sztárok és rajongóik közötti kapcsolat elmélyítésére.
Ehhez a Bercode Platform nemrég kiadta a saját tokenjét, a polygon láncon futó Bercoin-tokent. Ez egy kriptovaluta – egy úgy nevezett utility token – mely a kizárólagos fizető eszköze lesz a Bercode NFT Marketplace-en megvásárolható NFT-knek.
Az amerikai piacnyitáson a cég már gőzerővel dolgozik kiterjedt kapcsolati hálóján keresztül. Elmondásuk szerint virális terjedésre számítanak és egy idő után már nem nagyon lesz olyan sztár, aki megengedheti magának, hogy kimaradjon ebből az innovációból, mely talán az NFT-k új forradalmát hozhatja el, hozzájárulva a következő bikapiachoz.
Kapcsolódó cikkek
- Iparági előrejelzések 2023-ra
- Robotok, digitális művészet, dinamikus NFT
- Hétezer dollárt játszott össze egy háromtagú magyar csapat
- A hat kortárs alkotó a Samsung táblagépén hozott létre egy NFT-t
- Digitalizált sportkártyák: az NFT-k új korszakba repítik a sportrelikviákat
- A bécsi Belvedere múzeum is belépett a Meta-világba
- Ingyen osztogatja részvényeit a startupper
- Hogyan hasznosíthatók az NFT-k a pénzügyi szolgáltatói szektorban?
- NFT: a legjobb új befektetés vagy buborék?
- A Hungarian Vizsla Inu idei éve
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.