A Lenovo közzétette legújabb ESG-jelentését
A Lenovo közzétette 17. éves környezetvédelmi, társadalmi és irányítási (ESG) jelentését. Ebben a vállalat többek között arról is beszámol, hogy az elmúlt öt évben jelentősen növelte beruházásait a napenergia termelésbe, amely a globálisan megtalálható gyárakban és irodákban kiépített napenergia-berendezések eredménye. A Lenovo emellett 30 millió dollár értékű karitatív beruházással, globális programjaival és partnerségeivel több mint 16 millió ember életét segítette jótékony eszközökkel.
„Globális vállalatként fontos feladatunknak érezzük, hogy közösen küzdjünk az éghajlatváltozás ügyfeleinkre is gyakorolt hatásai ellen” – mondta Yuanqing Yang, a Lenovo elnök-vezérigazgatója. „Büszkék vagyunk rá, hogy az előző pénzügyi évben megerősítettük elkötelezettségünket a 2050-re vonatkozó nettó nulla kibocsátás elérése mellett, mindezt a Science Based Targets kezdeményezés (SBTi) által hitelesített nettó nulla kibocsátási célokkal és az első, a világon egyedülálló Net-Zero Standard hitelesítéssel” – tette hozzá Yuanqing Yang. A Lenovo az első, asztali számítógépeket és okostelefonokat gyártó vállalat, amely megkapta a Science Based Targets (Tudományos Célkitűzések) hitelesítését a nettó nullás kibocsátást célzó vállalásaira, így egyike a világ mindössze 139 vállalatának, amelynek célkitűzései a Net-Zero Standard által is hitelesítettek.
A vállalat jó úton halad a 2030-ra kitűzött rövid távú kibocsátáscsökkentési céljai teljesítése felé, beleértve a Scope 1 és 2 üvegházhatású gázok kibocsátásának 50 százalékos, valamint a Scope 3 kibocsátási intenzitásának 66,5 százalékos csökkentését a vásárolt áruk és szolgáltatások, 35 százalékos csökkentését az eladott termékek, valamint 25 százalékos csökkentését a szállítás és a forgalmazás terén. A Lenovo együttműködik a beszállítókkal a Scope 3 (értéklánc) kibocsátás csökkentése érdekében, amely hagyományosan a legnagyobb kibocsátási kategória, és amelyet a legnehezebb nyomon követni egy összetett, globális ellátási láncban.
A Lenovo ezzel a törekvésével a termékei és szolgáltatásai fenntarthatóságát növelő holisztikus innovációk hagyományára épít. A 2022/23-as pénzügyi évben a vállalat folytatta az áttérést a körforgásos gazdaságra azáltal, hogy folyamatosan növeli azon termékek számát, amelyek elhasználódott informatikai és elektronikai készülékekből származó, „zárt körben” (azaz további hulladékanyag keletkezése nélkül, és teljes mértékben) újrahasznosított anyagokat tartalmaznak. Az így gyártott termékek száma jelenleg közel 300. A CES 2023 kiállításon bemutatott ThinkPad X1 laptopok például akár 97 százalékban tartalmaznak a fogyasztói felhasználás utáni műanyagot (Post Consumer Content, PCC) az akkumulátorházban, és akár 95 százalékban PCC műanyagot a hangszóróházban és a hálózati adapterben.
Iparági szinten a Lenovo élen jár* a nemek közötti integráció terén: a teljes létszám 37 százaléka nő, a műszaki pozíciókban pedig 28 százalék a nők aránya. A Lenovo a nők helyzetének javítása érdekében tett munkájának elismeréseként a vállalat negyedik alkalommal került be a Bloomberg nemek közötti egyenlőségi indexébe. A vállalat célul tűzte ki, hogy a jelenleg 21 százalékos női képviseletet a felsővezetésben 27 százalékra emelje 2025-ig. A Lenovo sokszínűségre és befogadásra vonatkozó értékeit tizenhét, a munkavállalók által vezetett erőforráscsoporton keresztül ülteti át a gyakorlatba a világ különböző pontjain található irodáiban és régiókban. A csoportokat az egyes helyszínek sokszínűségi szegmenseinek egyedi igényeihez igazítják, speciális csoportokkal, a pályakezdő tehetségektől kezdve (Rising Employees At Lenovo) a szülőket a munkahelyen támogató csoportokon át a hátrányos helyzetűek karrierfejlesztéséig. A Lenovo munkaerő-integrációs kezdeményezéseit a Forbes, a Disability Inclusion Index és a Human Rights Campaign vállalati egyenlőségi indexe is elismerte.
A 2022/23-as pénzügyi évben a Lenovo Alapítvány globális jótékonysági aktivitása éves szinten nőtt, a vállalat több mint 30 millió dollár értékű jótékonysági kezdeményezésekkel segítették a közösségeket (pénzeszközök, termékek és becsült önkéntes munkaidő befektetésével). Az Alapítvány stratégiai partnerségek, a TransforMe Skilling Grant Roundhoz hasonló programok, valamint az alkalmazottak önkéntes munkája, például a Love on Month of Service révén segíti a hátrányos helyzetű csoportokat a technológiához és a STEM-oktatáshoz való hozzáférésben.
Miközben a Lenovo folytatja útját a nettó zéró kibocsátás felé, egyúttal befogadóbb munkahelyek és közösségek kialakításán dolgozik, a vállalat arra is összpontosít, hogy globális működését a legmagasabb etikai és megfelelési normák szerint irányítsa. A Lenovo globális ellátási lánca idén előre lépett a Gartner Top 25 Global Supply Chains listáján a 8. helyre. A Lenovo ESG programjait a CDP (Carbon Disclosure Project), az MSCI (Morgan Stanley Capital International) és a Hong Kong Institute of Certified Public Accountants is elismerte.
_________________
*A technológiai iparágon belüli belső versenyképességi benchmarking alapján.
Kapcsolódó cikkek
- Egy év alatt egymillió készüléket gyártott le a Lenovo üllői gyárában
- Lovas Tamás az eMAG új marketingigazgatója
- Új szerepköréhez jobban illő névre vált az IVSZ
- Irodát nyit Budapesten az Amazon Web Services
- Hamarosan rendelhető a Lenovo új VR headsetje
- Új értékesítési vezető a Schneider Electricnél
- Az IzzyPay új igazgatósági taggal erősíti vezetőségét
- A Magyar Telekom Igazgatósága megválasztotta új elnökét
- Szerbia után Szlovéniában is erősít a piacvezető magyar HR-szolgáltató
- Az ABB befejezte a Siemens kisfeszültségű NEMA motorokat gyártó vállalatának felvásárlását
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.