FOMO-szindróma az üzleti szférában: Nagy a nyomás az AI-megoldások alkalmazására
Számos területen járhat versenyelőnnyel az AI üzleti alkalmazása, de egy, a piaci nyomás hatására született gyors döntés az eszközről költséges lehet– hívja fel a figyelmet a Bobcats Coding. A speciális szaktudású szoftverfejlesztő csapatokat bérbe adó magyar cég a mesterséges intelligencia alkalmazását vizsgáló Neuron Solutions kutatócsoportjával együttműködve tanulmányban gyűjtötte össze az AI alkalmazásával kapcsolatban felmerülő kulcsfontosságú pontokat.
A gyors technológiai fejlődés korában az AI rengeteg lehetőséget kínál, ugyanakkor mint minden erőteljes hullám, ez is számos kihívással jár. A befektetők mesterséges intelligenciával kapcsolatos FOMO-szindrómája – azaz félelmük attól, hogy kimaradnak – nyomaszthatja a vállalatokat, különösen akkor, ha a versenyelőny megszerzése a tét. A cégek sokszor felkészülés és szakértelem nélkül, befektetői nyomásra integrálják üzleti modelljükbe a mesterséges intelligenciát – még akkor is, ha ez nem egyezik az alapstratégiájukkal. Bár az AI-ben rejlő lehetőségek tagadhatatlanok, a vállalkozásoknak először meg kell érteniük az AI szerepét a vállalat jövőjében.
„Szinte minden ügyféltalálkozónkon szóba kerül a mesterséges intelligencia integrációja, és azt látjuk, hogy a különféle piacok hasonló kihívásokkal és döntési pontokkal szembesülnek – mondta Fazekas Barbara, a Bobcats Coding ügyvezetője. – Tanulmányunk a cégek számára segít megérteni az AI potenciálját az iparágak forradalmasításában, és iránymutatást ad arra vonatkozóan, hogyan lehet hatékonyan, az üzleti növekedést szem előtt tartva a gyakorlatban is alkalmazni. Célunk, hogy az AI ne pusztán a technológia átvételéről szóljon, hanem valóban hozzáadott értéket is teremtsen a vállalat számára.”
A cég weboldaláról letölthető tanulmány részletesen foglalkozik olyan stratégiai kérdésekkel, mint hogy miként időzítheti egy vállalat megfelelően a fejlesztői döntéseket befektetői nyomás alatt, hogyan határozhatók meg a fejlesztői kapacitások az AI-megoldások integrálása után, és egyáltalán hogyan – inkább a generalistákra vagy inkább a specialistákra fókuszálva – kell majd a jövőben felépíteni egy szoftverfejlesztői csapatot.
Emellett olyan szektorspecifikus tanulságokra is kitér, mint az AI-forradalom technológiáinak megfelelő alkalmazása a szoftverprototípusok készítéséhez, vagy, hogy miként használható a low-code platformok és szintetikus adatok kombinációja piaci validációra.
Hasonlóan fontos fejezetek foglalkoznak az AI SaaS-megoldások költségeinek tervezhetőségével, az AI-modulok kiválasztásának szempontjaival, a témát övező jogi környezettel, a nemzetközi szabályozásokkal és azzal, hogy egyáltalán tervezhető-e a technológiai stratégia egy ilyen turbulens környezetben.
„Tanulmányunk lényegre törő 12 pontja a saját tapasztalati tudásunkon túl nemzetközi tanulmányok és jó gyakorlatok tanulságait is összegzi – mondta Kökény Tamás, a Bobcats Coding technológiai vezetője. – Magunk is tapasztaljuk, hogy az AI-megoldásokat övező információs káosz mennyire megnehezíti az üzleti döntéshozók helyzetét – a most kiadott anyaggal célunk, hogy megkönnyítsük ezt.”
A tanulmány teljes változata a Bobcats Coding weboldaláról, innen letölthető.
Kapcsolódó cikkek
- A Logiscool-ban élmény és játék a mesterséges intelligencia
- Mindent megváltoztat: a vállalatvezetők 96%-nál az AI az egyik legfontosabb téma
- A mesterséges intelligencia már az életünk része – még ha nem is tudunk róla!
- Elindult a mesterséges intelligencia által kifejlesztett HELL A.I. gyártása
- Protechtor podcast: A munkavállalók kétharmada félti állását a mesterséges intelligenciától
- A ChatGPT-hez hasonló modellek gyakorlati alkalmazásán dolgoznak a Bosch csoport AI szakértői
- Mégis hogyan tud kóstolni a mesterséges intelligencia?
- Tarol a mesterséges intelligencia: a fogyasztók 73%-a megbízik a létrehozott tartalomban
- Mesterséges Intelligencia forradalmasíthatja az energiaitalok világát
- A fiatalok 40%-a szerint segítené a munkáját a mesterséges intelligencia
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál
A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.