A helyi infrastruktúrát is fejleszti a Schneider Electric Dunavecsén
Körforgalmi csomópont kiépítéséről, a hozzá kapcsolódó közvilágítás és csapadékvíz-elvezetésről, valamint az ivóvíz-, és szennyvízcsatorna hálózat bővítéséről is gondoskodik a Schneider Electric dunavecsei okosgyára, a Duna Smart Power Systems építésével egyidőben. A kivitelezés már megkezdődött, a munka várhatóan idén október végéig fejeződik be. A beruházás értéke meghaladja a 800 millió forintot.
Tavaly szeptemberben jelentette be a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, hogy 16 milliárd forint értékben új okosgyárat épít Dunavecsén. A beruházás kivitelezése jelenleg is zajlik, és megkezdődik az okosgyár környezetében található infrastruktúra fejlesztése is. A Kelédháti út és az 51-es főút 70+080 szelvényében az áthaladó forgalom zökkenőmentes biztosítása érdekében a Schneider Electric kerékpár átkelővel kiegészített körforgalmi csomópont kiépítését vállalta. A körforgalom használatához szükséges közvilágítást, a csapadékvíz-elvezetést, a forgalomtechnikai eszközök kihelyezését, valamint a körforgalom környezetében lévő közmű infrastruktúra fejlesztését, a táj rendezését és a növények telepítését szintén a társaság végzi a beruházáshoz kapcsolódóan.
Bővül a szennyvíz- és vízhálózat is
Szintén az okosgyár építéséhez kapcsolódik a helyi ivóvíz-, és szennyvízhálózat, nagyságrendileg 900 folyóméterrel történő bővítése, gyakorlatilag Dunavecse város belterületétől a Duna Smart Power Systems-ig. A fejlesztésnek köszönhetően a szennyvíztisztító kapacitása napi 55 m3-re nő, új gépészeti berendezéseket telepítenek, valamint két átemelőnél nagyobb teljesítményű szivattyút szerelnek fel a hozzájuk tartozó frekvenciaváltókkal együtt. Mindkét hálózat új nyomvonalának meghatározásakor fontos szempont volt, hogy magánterületeket ne érintsenek, és a meglévő közműhálózatokkal való találkozások esetén körültekintően járjanak el annak érdekében, hogy a fejlesztés a lehető legkisebb terhelést okozza a helyszínen. Szintén a beruházás részeként a Schneider Electric teljesen új elektromos betáplálási vonalat is telepít a helyszínen, hogy a stabil energiaellátást biztosítani lehessen.
Az infrastruktúra-fejlesztések értéke meghaladja a 800 millió forintot.
A Duna Smart Power Systemsben a legfejlettebb ipari technológia segítségével gyártanak majd középfeszültségű elektromos kapcsolóberendezéseket, a termelés várhatóan 2024-ben indulhat meg. Az okosgyár építésénél és működésénél kiemelt szerepet kap az energiahatékonyság és a fenntarthatóság: geotermikus energiát, napenergiát egyaránt használnak majd, összegyűjtik és újrahasznosítják az esővizet, légmentesen záródó ipari kapukat, valamint dokkoló állomásokat telepítenek, és a hulladékhőt is újrahasznosítják.
Kapcsolódó cikkek
- A Schneider Electric szolgáltatásával erősödhet a kiberbiztonság a gyártóknál
- Ár és elérhetőség alapján választanak villanykapcsolót a magyarok
- Újdonságokkal tér vissza a Schneider Electric „zöld” versenye
- Tarolnak az e-autók, eljött az intelligens töltőrendszerek kora
- Közel félmilliárd tonna CO2-kibocsátás elkerülésében segítette ügyfeleit a Schneider Electric
- Váratlan vendég lepte meg a Schneider Electric dunavecsei okosgyárának szakembereit
- Magyar szakember a Schneider Electric régiós vezetésében
- Élen a Schneider Electric a microgrid integrátorok között
- Már főállásban dolgoznak a Schneider Electric-nél a volt kunszentmiklósi diákok
- Nagyágyúkkal összefogva zöldíti a chipgyártást a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.