Jönnek az európai mágnesvonatok
Nagy bejelentések helyszíne volt a megújuló energetikai fejlesztések legnagyobb európai seregszemléje, az idei The Business Booster Amszterdamban. Az októberi rendezvényen hozták nyilvánosságra, hogy az EIT InnoEnergy által támogatott Hardt Hyperloop stratégiai partnerségi megállapodást írt alá a Zelerosszal, aminek értelmében felgyorsítják a hiperhurok (hyperloop), az ultragyors mágnesvonat technológia fejlesztését.
Az utas-és áruszállítás idejét radikálisan csökkentő hiperhurok lényege, hogy az egymáshoz csatolt, mágneses energiával hajtott járművek egy alacsony nyomású csővezetékben közlekednek, közel légüres térben, rendkívül kevés energiát felhasználva. Zajtalanul, kényelmesen és biztonságosan. Viszont a sebességük akár az 1000 kilométer per órát is elérheti, ami a néhány percesre, illetve – nagyobb távolságok esetén – pár órásra redukálhatja a jövőben 130 európai nagyváros közt a közlekedésre fordított időt. Ennek köszönhetően versenyképes kihívója lehetne ez a fenntartható közlekedési forma a repülésnek és a közúti szállításnak is.
Hardt Hyperloop és a Zeleros célja, hogy létrehozzanak ez olyan egységes működési rendszert, amely lehetővé teszi a hiperhurok technológián alapuló hatékony, zökkenőmentes, határokon átnyúló utas- és áruszállítást. A két vállalkozás a hiperhurok-hálózat tervezését, kockázatmentes megvalósítását helyezi fejlesztésük középpontjába. Terveik szerint 2030-ra megvalósulhat az első működő kísérleti útvonal, ami előkészíti a nyitott, hozzáférhető és versenyképes hiperhurok-ökoszisztéma létrejöttét.
"A Zelerosszal kötött megállapodás a hiperhurok fejlesztéseket érintő együttműködés és konvergencia nagyszerű jele. Versengés helyett a kooperáción a hangsúly annak érdekében, hogy ez a forradalmi innováció valósággá váljon Európában és azon túl is." – fejtette ki Mars Geuze, a Hardt Hyperloop társalapítója, aki elmondta, hogy a technológiát Spanyolországban és Hollandiában tesztelik, amelyek fő helyszínei a groningeni Európai Hyperloop Központ (Groningen, Hollandia), illetve a Valenciaban található HyperTrack (Valencia, Spanyolország) lesz. A két vállalkozás közötti együttműködés révén a fejlesztők folyamatosan megosztják majd egymással az ezeken a helyszíneken végzett tesztelések tanulságait.
David Pistoni, a Zeleros vezérigazgatója szerint együtt képesek felgyorsítani a hiperhurok kereskedelmi forgalomba hozatalának folyamatát. Ugyanakkor úgy véli, hogy ez a kooperáció csupán az első lépés azon az úton, ami a hiperhurok-iparág kiépüléséhez vezet, mert az övékhez hasonló együttműködések, partnerségek fokozzák majd a piac összehangolását, illetve támogatják a kutatási és fejlesztési lehetőségeket az ágazat előrehaladásának előmozdítása érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- 18 millió munkavállaló átképzése is kell az európai zöld átálláshoz
- Nanotechnológia, mágneses lebegtetés az idei TBB-n
- 140 millió euró tiszta energia innovációkra
- Európa rákapcsol a napelemgyártásra
- Ezek Európa legjobb fenntarthatósági startupjai
- Két év alatt több mint 800.000 zöld energetikai munkavállalót képezne ki az EIT InnoEnergy
- Átalakítás előtt az európai napelem iparág
- Magyar startupokat is várnak a Hello Cleantech programba
- Akkumulátor-újrahasznosítási programot indít az EBRD és az InnoEnergy
- Felgyorsítja a napelem beruházásokat Európa az EIT InnoEnergy vezetésével
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.