A vasútállomások kijelzőin szereplő adatok már elérhetőek az okostelefonokban is
A MÁV és a MÁV-START utastájékoztatási rendszere a nyár óta már az okostelefonokba, illetve az internetes böngészőkbe is beköltözött, ugyanis a mikorindul.hu címen keresztül megjelennek a kijelzőkön is található menetrendi időadatok, az aktuális indulási és érkezési vágányszámok, továbbá a rendkívüli helyzetek okozta forgalmi változásokra, várható késésekre, járattörlésekre figyelmeztető kiírások. Ezek megtekintéséhez csupán az egyre több állomáson kihelyezett QR kódot kell leolvasni, vagy a kiválasztott állomás nevét kell beírni a böngészőbe a mikorindul.hu cím után.
A mikorindul.hu webcímen az állomásokhoz tartozó aloldalak könnyen megjegyezhetők (pl. mikorindul.hu/nyugati vagy mikorindul.hu/dunakeszi), így bárki, bármikor a jelenleginél gyorsabban, kényelmesebben, akár az állomástól távol is hozzáférhet az őt érintő, érdeklő aktuális közlekedési információhoz. Az egyedi domainnek köszönhetően már országszerte minden állomáson elérhetővé váltak a menetrendi adatok. Ehhez nem kell az állomáson tartózkodni, hiszen akár otthon, munkahelyen, vagy útközben vonaton, buszon, villamoson, de akár az utcán is gyorsan meg lehet nyitni a mikorindul.hu valamely aloldalát a böngészőben. Az okoskészülékeken, számítógépeken bármilyen kiegészítő vagy applikáció letöltése nélkül is ellenőrizni tudják az utasaink a járatok menetrendjét, esetleges késését, vagy nagyobb forgalmi akadály, üzemzavar esetén alternatív útvonalat választhatnak. Például nem kell kisétálniuk a vasútállomáshoz, ha a menetrend szerinti busz, hév, villamos vagy a pótlóbusz megállója közelebb van.
A lajosmizsein kívül az összes budapesti elővárosi vonal forgalmasabb állomásain és megállóhelyein megtalálhatók már azok a plakátok, amelyeken QR kódok teszik egyszerűbbé az adott állomás utastájékoztatási információinak – fent említett – webes elérését. Ezekről az úgynevezett QR kódot kell beolvasni az okostelefonok kamerájával, a készülék ezt követően az adott pályaudvar utastájékoztatási felületére navigálja a felhasználót. A QR kódok kihelyezésével az utasok saját okostelefonja válik az indulási kijelzővé. Már hetente több ezerszer tekintik meg ily módon az állomási közlekedési információkat. A budapesti főpályaudvarok eseténben az utazók fele arányban nyitják meg a magyar vagy az angol nyelvű felületet.
Az utasoknak érdemes a böngészőben kedvencként elmenteni azon állomások, megállóhelyek linkjét, ahol saját maguk gyakrabban megfordulnak, de akár az okostelefonok kezdőképernyőjére is kihelyezhetők ikonok a közvetlen eléréshez.
A közelmúltban a MÁV és MÁV-START több olyan rendszerfejlesztést is bevezetett, melyek segítségével online rendszereiken a tervezett menetrendi adatokon túl már a késéssel korrigált menetrendi idők, valós idejű, frissített érkezési-indulási vágányszámok, a vonatforgalmat befolyásoló rendkívüli helyzetek során pedig az állomások oldalaihoz egyedi tájékoztató üzenetek is megjeleníthetők. Mostanra mintegy 1300 vasútállomás, illetve megállóhely esetén jelennek majd meg online is a menetrendi adatok és a rendkívüli információk.
Közel 150 állomás esetében pedig az aktuális, tényleges indulási vágányszámokat is meg lehet tekinteni. Érdemes tudni, hogy az online felületen zöld színnel jelennek meg a vágányszámok abban az esetben, ha biztosan a tervezett vágányról indul a vonat, piros színnel pedig akkor, ha a jelzett vágányszám nem egyezik meg az előre tervezettel. Amennyiben fekete színnel jelenik meg a vágányszám, akkor az utasok a megszokott módon, az állomási tájékoztatófelületek alapján informálódhatnak a vonat indulási vagy érkezési helyéről. Természetesen az utasaink az ELVIRA, illetve és a MÁV app utazástervező és jegyváltási felületeken is ugyanazon indulási vágányt láthatják.
A tervek szerint a vasúttársaság a fejlesztést, a QR kódok kihelyezését fokozatosan kiterjeszti a kevésbé forgalmas regionális állomásokra, megállóhelyekre is, ahol jelenleg semmilyen digitális kijelző sincs kihelyezve.
Kapcsolódó cikkek
- Már kétszázezernél is többen használják a Vonatinfó applikációt
- Tájékoztató weboldal a vármegye- és országbérlet előnyeiről
- Informatikai Innovációs Díjban részesült a MÁV-START és a MÁV Szolgáltató Központ
- Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat
- Félárú utazási kedvezmény a HVG Állásbörzére érkezőknek
- Már minden elővárosi vonalon üzemelnek az új jegykiadó automaták
- Jól teljesít a MÁV applikációja
- Már hangot is rögzíthetnek a jegyvizsgálók testkamerái
- Két évre szóló szerződést kötött a MÁV villamosenergia beszerzésére
- Elindult az új automaták telepítése: már 50 új berendezés áll az utasok rendelkezésére
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.