Újabb eljárást indít a Médiatanács a Rádió 1 szolgáltatójával szemben
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa eljárást indít a Rádió 1 szolgáltatója ellen, a csatorna szeptember 19-én sugárzott „Balázsék” című reggeli műsorában elhangzottak miatt. A testület egy kisvárdai és egy mezőtúri rádió heti adásmenetének vizsgálata nyomán is eljárást indít.
Közigazgatási hatósági eljárást indít egy bejelentés alapján a Médiatanács a Rádió 1 médiaszolgáltatója ellen a szeptember 19-én sugárzott „Balázsék” című reggeli műsorban elhangzottak miatt. A „12 éven aluliak számára nem ajánlott” korhatár-megjelöléssel ellátott műsorban olyan felnőtt témákról és olyan stílusban beszélgettek, amelyek a hatóság szerint károsak lehetnek a 12-16 év közötti korosztály tagjaira. A Médiatanács a fentiek miatt eljárást indít a szolgáltató ellen.
A Kisvárda 93,4 MHz-en sugárzó Friss FM közösségi rádió szeptember 4. és 10. közötti műsorának vizsgálata során a hatóság több hiányosságot is megállapított. A műsorfolyamban nem teljesültek a szöveg műsoridőhöz viszonyított arányára vonatkozó szerződésben vállalt értékek. A zenei művekre vonatkozó maximális napi és heti vállalásait ellenben túllépte a szolgáltató, a vállaltnál pedig alacsonyabbnak bizonyult a helyi közélettel foglalkozó műsorszámok aránya. A hét adásnapból öt napon és heti szinten is alulteljesítette a hírműsorszámok teljes műsoridőhöz viszonyított vállalt arányát, valamint a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámok mértékét sem tartotta be. A szolgáltató a fentieken túl nem teljesítette a közszolgálati műsorszámokra vonatkozó törvényi minimumot sem, ami a heti műsoridő több mint kétharmada.
Hasonló jogsértéseket tárt fel a Médiatanács a Mezőtúr 89,9 MHz frekvencián elérhető kisközösségi Pont Rádió szeptember 4. és 10. között időszakban sugárzott műsorának hatósági ellenőrzése során is: a szolgáltató nem teljesítette a szöveg műsoridőhöz viszonyított arányára vonatkozó napi és heti vállalásait, a zenei művekre vonatkozó maximális arányokat azonban túllépte, ezen felül az ismétlések arányára vonatkozó megállapodásokat sem tartotta be. A helyi közélettel foglalkozó és a közszolgálati műsorszámokra vonatkozó arány is alacsonyabbnak bizonyult a szerződésben vállaltakhoz képest, továbbá a rádió nem teljesítette a saját gyártású, első ízben bemutatott (nem ismételt) műsorszámok heti vállalását, illetve túllépte a szerződésben szereplő maximális reklámidőt is.
A vizsgálati eredmények alapján a Médiatanács hatósági eljárást indít a rádiók szolgáltatóival szemben, illetve mindhárom médiaszolgáltatót kötelezi, hogy terjesszék elő nyilatkozataikat az ügyekkel kapcsolatban.
Kapcsolódó cikkek
- A Médiatanács jelzésére intézkedett a holland társhatóság
- Médiatanács: a Tények Plusz több riportja miatt is eljárás indul
- A Viasat 3, az AXN és egy érdi rádió műsorait is vizsgálta a Médiatanács
- Szeretet, Isten, pénz, bébi: slágerek szövegeit elemezte az NMHH
- Az NMHH értékelte a magyarországi médiaszabadságról szóló nemzetközi jelentéseket
- Korhatár-besorolást és szolgáltatói szerződést vizsgált a Médiatanács
- Nem megfelelő korhatár-besorolás miatt fordult a holland hatósághoz a Médiatanács
- Az Apple TV+ tartalmait vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: számos filmet helytelen korhatár kategóriába sorolt a Disney+
- Médiatanács: több film is helytelen korhatár-besorolással szerepel az HBO Maxon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.