Öt ok, hogy kidobás helyett javíttassunk
Különleges és látványos dizájnnal ellátott GreenGo-val lehet találkozni a fővárosban, amely a javíttatás fontosságára szeretné felhívni a figyelmet. Ennek az ügynek szentelve kapott új külsőt a vállalat egyik autója az idei Jóügyek kampánysorozatuk részeként, hogy tudatosítsák a felhasználóikban mennyire sokat tehetnek a túlfogyasztás visszafogásáért, a fenntarthatóságért, a munkahelyteremtésért, ha a tönkrement eszközeiket, gépeiket kidobás helyett javíttatják. A kampányban a vállalat szakmai partnere a Tudatos Vásárlók Egyesülete, amelynek tagjai elkötelezetten dolgoznak az ökotudatos életmód népszerűsítésén.
A hétköznapokban az alábbi öt egyszerű szabály betartásával bárki könnyen és egyszerűen elejét veheti a túlfogyasztásnak, a hulladékok felesleges szaporításának – hívja fel mindenki figyelmét a GreenGo és a Tudatos Vásárlók Egyesülete.
1. Refuse//Utasítsd vissza
Kézenfekvő és egyértelmű: mondjunk nemet minden olyan termékre, amire valójában nincs szükségünk. Ezzel nem csak a pénztárcánk jár jól, illetve az otthonunk, hanem a tágabb környezetünket sem terheljük, mert a statisztikák azt mutatják, hogy az ilyen árukat előbb- utóbb úgyis kidobnánk.
2. Reduce//Csökkentsd a fogyasztást
A túlfogyasztás ellenszere, ha kevesebbet vásárolsz. Ennek az a titka, ha bevásárlólistát készítesz, és pont annyit veszel a felírt dolgokból, amennyi tényleg kell. Se többet, se kevesebbet, aminek köszönhetően utána szinte semmi sem kerül a szemétbe.
3. Reuse//Használd újra
Megvetted, de arra már nem tudod használni, amire eredetileg szántad. Semmi baj. Egy kis javítással megannyi tárgy kaphat új funkciót. A lyukas lábas befoltozva még lehet virágedény, vagy a klaviatúra gombjaiból egy kis kreativitással divatos táska.
4. Repair/Javítasd meg!
Túl azon, hogy az eszközeink javíttatásával kevesebb új terméket kell beszereznünk, azért is jó dolog szervízbe járnunk, mert ezzel új állásokat teremthetünk. Az iFixit becslése szerint minden ezer tonna elektronikai eszközre vetítve a javítás/szervizelés 200 munkahelyet hozz létre. Mi is jól járunk, mert újra működik majd a laptopunk, telefonunk, kávéfőzőnk és még a gazdaság is profitál abból, hogy a javíttatás mellett döntöttünk.
5. Recycle/Hasznosítsd újra
Ha a termék végképp nem javítható, se nem használható újra más funkcióval, de újrahasznosítható anyagból készült, akkor még mindig van jó megoldás. Amennyiben például az elektromos eszközöket hulladékudvarokban adjuk le, akkor azokból rengeteg hasznos anyag vonható ki: nemesfémek, arany, ezüst, réz vagy palládium. Ezek kinyerése csak az USA–ban évente 60 millió dollárt bevételt generál.
A felmatricázott GreenGo autón egy QR-kód látható, amely leolvasás után a javíttatás témájáról bővebb információkat nyújtó Tudatos Vásárlók Egyesülete honlapjára viszi tovább az érdeklődőket.
Kapcsolódó cikkek
- A játszótéren is megjelennek a közösségi autók
- Mostantól bárki házhoz rendelheti a GreenGot
- Hiánypótló magyar videósorozat készült az elektromos közösségi autók használatáról
- 10 újgenerációs tipp a műanyag- és hulladékmentesebb életért a GreenGo és a Rakun szakértőitől
- GreenGo: Újabb kedvezményes parkolási zónák
- Tudatos vásárlásra buzdít a MediaMarkt és a TVE
- Tíz százalékos kedvezmény elektromos autót bérlő vasúti bérleteseknek
- 6 új töltőpontot ad át a VII. kerületben a Parkl és a GreenGo
- A jövő már a budapesti sarkon parkol
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.