Rekordot döntenek-e a futárszolgálatok?

forrás: Prím Online, 2023. november 23. 15:53

Bár látványosan növekszik az online megrendelések száma a múlt évi adatokhoz képest, ez nagyrészt a külföldi e-kereskedők térnyerésének köszönhető – derül ki a GKID e-kereskedelmet vizsgáló aktuális felméréséből és az idei karácsonyi szezonra adott előrejelzéséből. Ha a megrendelt termékek értéke csökken is, a küldemények darabszáma várhatóan tovább emelkedik, így az egyik legjelentősebb hazai futárszolgálatnál, az Express One-nál is kapacitásbővítéssel készültek a szezonra.

Madar Norbert

„A tavalyihoz hasonlóan várhatóan az idei negyedik negyedév növekedési dinamikája is hozza a 9-10 százalékot az e-kereskedelemben, de mindez reálértéken egészen biztosan csökkenést jelent. Az alávásárlás és a kisebb darabszámú kosarak miatt az átlagos kosárérték várhatóan nominálisan stagnál a szezonban, viszont a vásárlási gyakoriság emelkedik” – összegezte Madar Norbert, a GKID vezető tanácsadója. A cég felmérése szerint a hazai online kereskedők ennél valamivel optimistábbak és 10-12 százalékos forgalomnövekedésre számítanak – ami még mindig nem érné el az infláció szintjét.

 

Elmarad-e idén a karácsonyi roham?

 

Az év utolsó heteinek egyik forgalomgeneráló időszaka a Black Friday, amely idén már nem is egy napra koncentrálódik. Ahogy a GKID is megállapítja: a kereskedők igyekeznek a korábbinál jelentősebb akciókkal költekezésre bírni a vásárlókat, már akár november elejétől. És bár érezhetően visszafogottabb a vásárlási kedv, kevesebbet és kevesebbért vásárolnak az online térben is, a karácsonyi szezon azért nem marad el: „Az online tranzakciószám nem lesz kevesebb, csak sok esetben kisebb értékű termék kerül a fa alá, illetve egyre több lesz az olyan ajándék, amit külföldről szereznek be” – mutat rá Madar Norbert.

 

Ha a belföldi webáruházaknak készülniük is kell a forgalomcsökkenésre, az őket kiszolgáló logisztikai partnereknél, futárszolgálatoknál várhatóan nemhogy nem csökken, mint inkább növekszik a munkamennyiség. Mert attól még, hogy a megrendelt küldeményekben kisebb értékűek a termékek, a csomagszám nem csökken, sőt, a külföldi webáruházakból feladott küldeményeket is rendszerint a hazai futárszolgálatok kézbesítik.

 

Bírni fogják-e a futárok a terhelést?

 

Növekvő csomagmennyiségre készülnek az Express One Hungary Kft.-nél is, ahol kapacitásbővítéssel reagáltak a folyamatos piaci bővülésre: „Ősszel új, 750 négyzetméter összterületű depót nyitottunk Nyergesújfalun, ami már a 41. depónk az országban. A csúcsidőszakban növeljük a raktárban dolgozó kollégáink létszámát, a kiscsomag szorterünk pedig 0-24-ben, folyamatosan működni fog. A futárok munkáját éjszakai előszortírozással segítjük” – mondta el az idei szezonnal kapcsolatos tervekről Pesztericz Péter, az Express One Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

 

 

A tavalyi évben a legnagyobb csomagforgalom a december 12. – december 17. közötti időszakra esett – akkor 326.000 küldeményt kézbesített az Express One Magyarországon. Idén ezt a küldeményrekordot már novemberben megdöntötték, a november 13. – november 17. közötti időszakban, szombati munkanap nélkül is 360.000 küldeményt juttattak célba a cég futárai. “Azt jósoljuk, hogy idén is az 50. hét lesz a legerősebb, 390.000 – 400.000 közöttire kalkuláljuk a küldemények mennyiségét” – árulta el Pesztericz Péter. 

 

Gyakoribb a kártyás fizetés, de ritkább az előrefizetés? 

 

Amiben minden bizonnyal növekedés várható, az a kártyával fizetett utánvétes küldemények aránya. 2023 első három negyedévében minden harmadik utánvétes küldeményt fizettek bankkártyával, ez az év utolsó heteiben várhatóan felkúszik 40%-os arányra. 2022-ben ez a részarány még csak 25%-os volt. 

 

Pesztericz Péter

Meglepő adatnak tűnhet, hogy a 2022-es évhez képest növekedett azon webáruházas küldemények aránya, amelyeknél utánvétet is kezelnek a futárok – 44%-ról 50%-ra. Pesztericz Péter szerint ez arra utal, hogy a vásárlók bizalma az előrefizetés iránt nem növekszik, sőt, inkább csökken: “Befolyásolhatja ezt a tényt az is, hogy egyre jobban terjednek a különböző internetes csalások, sokan ezért félnek előre fizetni a megrendelt termékért. Viszont az utánvétes kézbesítésnél már egyre gyakrabban használják a bankkártyájukat, ha már úgy gondolják, hogy megbízható cég kezébe adják.” 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01