Tovább süvít a hazai gőzmozdonygyártás
A Märklin vasútmodellek varázsa és a megszólalásig élethű világuk régóta nyűgöz le kicsiket és nagyokat világszerte. A 164. születésnapját ünneplő, a vasútmodellpiac elsőszámú gyártója a kerti játékvasúttól a miniatűr ’Z’ méretarányig folyamatosan jelenik meg újabb és újabb kollekcióival.
A világpiacon kapható modellvasutak és pályaelemek jelentős részét a Märklin Hungária Kft. győri gyárában készítik, ahol a gyártástervezéstől a végső felirat nyomtatáson és „öregítő festésen” át a csomagolásig számos feladatot végeznek.
A már 30 éve meglévő hazai gyártást magas hozzáadott érték jellemzi: a remekműveket a mérnöki tudás és az iparművészi kézi munka együttese alkotja, melynek célja az eredeti szerelvények minél pontosabb kicsinyített reprodukálása. Az innovatív megoldások lehetővé teszik, hogy a korszerű technikai vívmányok is beépüljenek a modellekbe, fokozva a valóságérzetet és ezzel a játékélményt. Hiszen a mai digitális mozdonyok és szerelvények már egyedileg, távvezérelten mozognak, a gőzmozdonyok füttyentenek, hangosan „gőzt eresztenek”, csikorogva fékeznek, fényeikkel és füstjükkel utánozzák hatalmas „eredetijüket”.
A hazai gyárban a műanyagfröccsöntéshez is maguk tervezik és készítik szerszámaikat, az akár több száz alkatrészből felépülő kis mozdonyok és kocsik egyes elemeit 3D-nyomtatással állítják elő, tamponnyomó technológiával több rétegben viszik fel a színeket, feliratokat, némely különleges modellre pedig digitális nyomtatással a képeket. A pontosságot jól jellemzi, hogy tizedmilliméternyi elcsúszás már selejtet eredményez.
A komoly precizitást követelő gyártási folyamat sokféle megmunkáló, formázó, alakító és festési technológiából áll össze, így a géppark a funkcióit és korát illetően is rendkívül színes. Némelyik régóta használt, de még mindig jó mechanikájú gép egy kis felújítással, korszerű vezérléssel és hajtásrendszerrel felruházva a legkorszerűbbekkel veszi fel a versenyt.
Ilyenek például a miniatűr feliratokat a szerelvények oldalára varázsló tamponnyomó gépek, ahol a léptetőmotoros technológia helyett a megfelelő pontosságot és dinamikát már a Siemens Zrt. megoldásai (SINAMICS S210 szervóhajtásrendszer, valamint SIMATIC S7-1500 vezérlőrendszerek) biztosítják. A technológiai váltással magas szinten felügyelt, korszerű gépet kapott a győri gyár, ahol a kezelőszemélyzet érintőképernyőn, igény szerint módosíthatja a paramétereket, vagy számítógépről távolból menedzselheti a folyamatokat.
A Siemens-technológia nem ismeretlen a Märklinnél, az üzemeikben régóta bizonyítanak a cég megoldásai, Győrben például a Siemens ipari automatizálási hardver- és szoftvereszközei segítik a gyártást.
Kapcsolódó cikkek
- Megerősítették a bécsi reptér biztonsági rendszerét
- Siemens-kutatás: egyre jövőtudatosabbak a magyar vállalatok
- Már a házhoz rendelt csomagokat is AI segítségével készíthetik össze Magyarországon
- Így lehet megzabolázni az adatközpontok energiafogyasztását
- Folytatja sikeres ösztöndíjprogramját a Siemens Mobility
- Németország legmodernebb S-Bahn vonatai München részére
- Az intelligens automatizálás emberi arca
- Kiemelkedő partnereit díjazta a Siemens épületautomatizálási üzletága
- Siemens-technológiával fejleszt az üvegipari vállalat
- A Leadec megvásárolja a FISS Automatika Kft.-t
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.