Pályázati támogatásokról is döntött a Médiatanács
Az idei év első ülésén a közösségi médiaszolgáltatók műszaki fejlesztéseit lehetővé tevő pályázatok sorsáról döntött a Médiatanács. A KMUSZ2023 keretében összesen 14.610.305 forintot ítéltek meg a nyerteseknek.
Öt pályázónak összesen 14.610.305 forintot ítélt oda a Médiatanács az idei év első ülésén, január 9-én. A KMUSZ2023 pályázaton magyarországi közösségi médiaszolgáltatási jogosultsággal rendelkező médiaszolgáltatók indulhattak folyamatos médiaszolgáltatásuk biztosításával összefüggő műszaki fejlesztések vissza nem térítendő támogatásáért.
A testület ugyanezen az ülésén több médiaszolgáltató működését is vizsgálta. Elmarasztalta az Echo Penisola Kft. által üzemeltetett Siófok 92,6 MHz + Fonyód 101,3 MHz helyi vételkörzetű, kereskedelmi jellegű, Rádió 1 Part állandó megnevezésű médiaszolgáltatást, mivel az a 2023. október 2. és 8. közötti működése során több ponton is megsértette a vállalt műsorstruktúrának megfelelő műsor sugárzására vonatkozó szerződési kötelezettségét. Emiatt a Médiatanács 30.000 forint bírságot rótt ki a médiaszolgáltatóra és egy, a jogsértés tényéről tájékoztató közlemény közzétételére is kötelezte.
A Médiatanács továbbá megállapította, hogy a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. az M1 állandó megnevezésű médiaszolgáltatásán a 2023. július-augusztus-szeptemberi időszakban négy alkalommal is megsértette az Mttv. 33. § (4) bekezdésében foglalt, a reklámok hangerejére vonatkozó rendelkezést, ezért a médiaszolgáltatót figyelmeztetésben részesítette és arra kötelezte, hogy tegyen eleget a jogszerű magatartás követelményének és tartózkodjék a jövőbeni jogsértésektől. Az idézett rendelkezés szerint a lineáris médiaszolgáltatásban közzétett reklám, televíziós vásárlás és műsorelőzetes, valamint a mindezek közzétételét akusztikus módon jelző figyelemfelhívás átlagos vagy a néző és hallgató által érzékelt hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké. A Médiatanács a vonatkozó nemzetközi gyakorlatnak megfelelően 3 decibelben határozta meg az átlagos hangerő–emelkedés még tolerálható küszöbértékét.
Nézői bejelentés nyomán vizsgálta a Médiatanács a TV2 Zrt. által üzemeltetett TV2 2023. december 3-án sugárzott „Sztárban Sztár leszek!” (4. évad – 19. rész) műsorát, és úgy találta, hogy a 12-es karikával sugárzott tehetségkutató megfelelt a III. korhatári kategória szempontjainak, így a médiaszolgáltató nem sértette meg a klasszifikációs rendelkezéseket.
A Médiatanács heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: hatósági eljárások indultak az RTL médiaszolgáltatója ellen
- Újabb eljárást indít a Médiatanács a Rádió 1 szolgáltatójával szemben
- A Médiatanács jelzésére intézkedett a holland társhatóság
- Médiatanács: a Tények Plusz több riportja miatt is eljárás indul
- A Viasat 3, az AXN és egy érdi rádió műsorait is vizsgálta a Médiatanács
- Szeretet, Isten, pénz, bébi: slágerek szövegeit elemezte az NMHH
- Az NMHH értékelte a magyarországi médiaszabadságról szóló nemzetközi jelentéseket
- Korhatár-besorolást és szolgáltatói szerződést vizsgált a Médiatanács
- Nem megfelelő korhatár-besorolás miatt fordult a holland hatósághoz a Médiatanács
- Az Apple TV+ tartalmait vizsgálta a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.