A PlanRadar megoldása az építőipari kárigények kezelésére
Az építőipari projektek kulcsszereplői, a megrendelők, befektetők, projektmenedzserek, tervezők, tanácsadók, vállalkozók és alvállalkozók céljainak, tevékenységének összehangolása nem könnyű, gyakran komoly anyagi következményekkel járó konfliktusokkal kísért folyamat.
Ez az oka annak, hogy a tervek megvalósításakor különösen nagy figyelmet kell fordítani a kárigények, a panaszok, a módosítások és a viták kezelésére. Az építőipari szoftverét Magyarországon is forgalmazó bécsi székhelyű PlanRadar legfrissebb szakmai tanulmánya azt foglalja össze, hogy a korszerű digitális eszközök miként változtatják meg a projektek sikeres megvalósításához szükséges adatok összegyűjtésének, dokumentálásának és elemzésének módját.
Az építőipari kárigényeknek számos oka lehet: a hiányos projektdokumentáció, a nem megfelelő kivitelező kiválasztása, a tervek gyakori változtatása, a szakképzett munkaerő hiánya, a feladatok rossz ütemezése, vagy akár az érdekelt felek közötti világos kommunikáció hiánya. Az eredmény: a határidők csúszása, költségnövekedés, szélsőséges esetben a beruházás leállása. A PlanRadar tanulmányának szerzői arra hívják fel a figyelmet, hogy a kárigények kezelésének leghatékonyabb módja a problémák valós idejű azonosítása és megoldása, a megelőzés. Ezt a folyamatot már a projektek tervezésekor el kell indítani, majd ezt követően a szerződésben minden követelményt, elvárást, hatáskört rögzíteni kell a későbbi viták elkerülése érdekében. A végrehajtáskor pedig biztosítani kell a különböző munkafázisok összehangolását, valós idejű nyomon követését valamennyi résztvevő számára. A digitális megoldások ebben kínálnak nélkülözhetetlen segítséget.
„Az építőipari kárigények többsége a késedelmesen elvégzett munkákhoz köthető, a tanulmányban idézett kutatási eredmények szerint a projektek 70 százaléknál következnek be olyan csúszások, amelyek átlagosan 10-30 százalékkal növelik meg a végrehajtás időtartamát. A PlanRadar megoldásai lehetővé teszik ügyfeleinknek, hogy a projektek minden szakaszában naprakészen felügyeljék, kézben tartsák a folyamatokat, ami végső soron a költségek és a megvalósítás idejének csökkenését eredményezi, ráadásul jelentősen mérsékeli a résztvevőkre nehezedő nyomást is” – mondja Simon Szilárd, a PlanRadar magyarországi csapatának képviselője.
A PlanRadar 6 megoldása az építőipari kárigények kezelésére
1. Problémák korai felismerése és a projektek kockázatainak csökkentése: A PlanRadar lehetővé teszi problémák és változások korai felismerését, mielőtt azok kezelhetetlenné válnának.
2. Projekt dokumentációkezelés: A szoftver lehetővé teszi a projekthez kapcsolódó összes dokumentum digitális nyomon követését, beleértve a módosításokat, a pénzügyi kimutatásokat, a tevékenységek ütemezését.
3. Dinamikus projektterv kezelése: A PlanRadar lehetővé teszi a tevékenységek valós idejű nyomon követését, támogatja a határidők betartását.
4. Erőforrás-gazdálkodás: A PlanRadar hatékonyan támogatja az elégtelen vagy aránytalan erőforrásokból fakadó problémák azonosítását, megoldását.
5. Prezentáció és kommunikáció: A PlanRadar könnyen kezelhető, áttekinthető platformon biztosítja a valós idejű információcserét a projektek szereplői között.
6. Projektre gyakorolt hatás: A résztvevők bármikor ellenőrizhetik a projektek naprakész állapotát, ami jelentősen javítja a döntéshozatalt és a projektmenedzsment optimalizálását.
A PlanRadar arra is felhívja a figyelmet, hogy az építőipari kárigények hatékony kezelésére szolgáló digitális eszközök használatának költségei a késések, csúszások, jogviták viták árához képest minimálisak.
Kapcsolódó cikkek
- PlanRadar útmutató az építőipari vállalatok jövőbeni sikeréhez
- A Konstrukt360 tapasztalatai a PlanRadar-ral
- Így támogatta a digitalizáció Varsó új ékességének felépítését
- Néhány óra alatt bárki megtanul alapszinten kezelni egy építőipari szoftvert
- Kapcsolatépítő rendezvénysorozatot indított a PlanRadar
- Új funkcióval bővült a magyar építőipari szereplők életét megkönnyítő szoftver
- Nemzetközi díjat nyert a Magyarországon is ismert építőipari szoftvergyártó
- Egyre okosabbak lesznek az otthonaink, amire az építőiparnak is fel kell készülnie
- Rangos díjat nyert a Magyarországon is ismert építőipari szoftver gyártója
- Hogyan lehetnek még zöldebbek épületeink?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.