Bújtatott reklám miatt intézkedett a Médiatanács
Figyelmeztetésben részesítette a Médiatanács a budaörsinaplo.hu internetes újságot amiatt, hogy konkrét, reklám értékű információkat közölt egy, tavaly júniusban megjelent cikkében.
A budaörsinaplo.hu internetes újság megsértette a burkolt kereskedelmi közlemény közzétételének tilalmára vonatkozó törvényi rendelkezést azzal, hogy a tavaly június 18-án megjelent, „Volánbusszal is mehetünk (átszállás nélkül) a tengerpartra” című cikkében számos reklámértékű információt közölt. A sajtóközleményből nemcsak az derült ki, hogy hol lehet felszállni az Adria expresszre, hanem az is, hogy hogyan lehet jegyet venni rá. A kifogásolt cikket a médiatartalom-szolgáltató az eljárás megindítását követően eltávolította. A Médiatanács figyelmeztetésben részesítette a médiatartalom-szolgáltatót, és arra hívta fel, hogy a jövőben tartózkodjon a jogsértéstől.
A „Farm VIP” tavaly december 8-án sugárzott epizódjának méltóságsértő és gyűlöletkeltő jellege miatt tett bejelentést egy néző, ám a Médiatanács szerint nem volt jogsértő a műsorszám, ezért nem indult eljárás a TV2-vel szemben.
„Az állampolgár” című film korhatár-besorolását is nézői bejelentés nyomán vizsgálta a Médiatanács. A Magyar Mozi TV december 4-én sugárzott műsorszámát korábban „12 éven aluliaknak nem ajánlott” kategóriába sorolta a Nemzeti Filmiroda (NFI), ami a Médiatanácsot és a Médiaszolgáltatót is köti, így hatósági eljárás nem indítható az ügyben.
A Médiatanács egy másik döntésében azt állapította meg, hogy a Gyöngyös 101,7 frekvencián sugárzó Rádió1 tavaly november 4–10. között nem tett eleget a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámok, műsorelemek saját műsoridőhöz viszonyított arányaira vonatkozó, hatósági szerződésben foglalt vállalásainak, és elmulasztotta a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámok, műsorelemek saját műsoridőhöz viszonyított arányaira vonatkozó vállalásainak teljesítését is. Mindezek miatt a médiaszolgáltatóra százezer forint, a jogsértés ismételtsége miatt a médiaszolgáltató vezető tisztségviselőjére pedig ötvenezer forint bírságot rótt ki a Médiatanács, és a jogsértés tényéről tájékoztató közlemény közzétételére is kötelezte a rádiót.
Kapcsolódó cikkek
- Pályázati támogatásokról is döntött a Médiatanács
- Médiatanács: hatósági eljárások indultak az RTL médiaszolgáltatója ellen
- Újabb eljárást indít a Médiatanács a Rádió 1 szolgáltatójával szemben
- A Médiatanács jelzésére intézkedett a holland társhatóság
- Médiatanács: a Tények Plusz több riportja miatt is eljárás indul
- A Viasat 3, az AXN és egy érdi rádió műsorait is vizsgálta a Médiatanács
- Szeretet, Isten, pénz, bébi: slágerek szövegeit elemezte az NMHH
- Az NMHH értékelte a magyarországi médiaszabadságról szóló nemzetközi jelentéseket
- Korhatár-besorolást és szolgáltatói szerződést vizsgált a Médiatanács
- Nem megfelelő korhatár-besorolás miatt fordult a holland hatósághoz a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.