A PlanRadar tovább erősítette jelenlétét az európai piacokon
A bécsi székhelyű, építőipari szoftverét Magyarországon is forgalmazó PlanRadar az ágazatot sújtó kihívásokkal és geopolitikai nehézségekkel dacolva kiemelkedő, 50 százalékos növekedést ért el 2023-ban a globális piacon a megelőző évhez képest.
Az eredmények azt igazolják, hogy sikeres volt a cég folyamatos innovációra épülő üzleti stratégiája, a 2013-ban alapított vállalat a digitális építőipari, ingatlan- és létesítménygazdálkodási megoldásainak köszönhetően mára a nemzetközi a PropTech-szektor egyik meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát. A kiugró növekedést a területi terjeszkedés, a szakértői csapat létszámának bővítése, valamint a kutatás-fejlesztési tevékenység erősítése mellett a 2022-ben lezajlott második finanszírozási körben gyűjtött 70 millió dollár támogatta.
A PlanRadar sikerének egyik kulcsa a technológia iránti globális kereslet erősödése, a cég megoldásai egy olyan iparágban indítottak el gyökeres változásokat, amely hagyományosan vonakodott a digitális átállástól. A vállalat elsődleges piacán, Európában azért is különösen figyelemre méltó az éves alapon elért 50 százalékos bevételnövekedés, mert az előrejelzések* a gazdaság több ágazatában, köztük az építőiparban is visszaesést jósolnak (Magyarországon a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb, január közepén közzétett adatai** szerint 2023 novemberében az építőipari termelés volumene 12,8 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól és 2,6 százalékkal az októberitől.). A PlanRadar európai eredményességében a DACH-országok (Németország, Ausztria, Svájc) és Olaszország folyamatosan erős teljesítménye, valamint a Nagy-Britanniában és Spanyolországban tapasztalt jelentős bővülés játszott meghatározó szerepet. Az ibériai országban 90 százalékkal emelkedett az ügyfelek száma, ami méltó válasz az ágazatot jellemző bizonytalanságokra.
A MENA (a Közel-Kelet és Észak-Afrika) és az APAC-régió (Ázsia és a csendes-óceáni térség) jelentősége, súlya az előrejelzéseknek és a PlanRadar várakozásainak megfelelően folyamatosan növekszik a cég tevékenységében. A vállalat 2022 óta van jelen ezeken a területeken, új irodákat nyitott egyebek között Dubaiban, Szingapúrban és Sydneyben. Az ázsiai terjeszkedés a PlanRadar ügyfélkörének megduplázódását eredményezte 2023-ban, ami teret nyit a további terjeszkedéshez és meghatározza a fejlesztések irányát a következő évben.
„A célunk az, hogy még jobban megvessük a lábunkat azokban a régiókban, amelyekben az utóbbi időben terjeszkedtünk. Ezekben az erős alapokkal rendelkező vagy éppen feltörekvő országokban dinamikusan növekszik a gazdaság, amiben az építőipar egyre fontosabb szerepet játszik. A PlanRadar elkötelezett amellett, hogy megbízható, kiszámítható partnerként támogassa az adott országok gazdasági fejlődésének felgyorsítását. 2024 fejlesztésekben bővelkedő évnek ígérkezik számunkra, számos új, a mesterséges intelligenciára épülő funkció, megoldás bevezetésével” – mondta Ibrahim Imam, a PlanRadar társ-vezérigazgatója.
Stratégiai tervezés a geopolitikai bizonytalanságban
Az elmúlt időszak geopolitikai bizonytalanságai felforgatták a gazdaságot, más ágazatok mellett az építőiparban is megnehezítették a nemzetközi és a hazai piacokon működő vállalatok tevékenységét. A PlanRadar ezért kiemelten fontosnak tartja, hogy ügyfeleivel szorosan együttműködve támogassa őket az alkalmazkodásban a gyorsan változó üzleti környezethez, a közös siker érdekében.
„A PlanRadar üzleti modelljének jellegéből adódik, hogy szorosan együttműködünk ügyfeleinkkel, és arra ösztönözzük őket, hogy a jövőbe tekintve, hosszabb távra biztosítsák cégük sikeres működését. Tapasztalataink szerint azok a vállalatok, amelyek folyamatosan fejlesztik és optimalizálják termelési folyamataikat, előtérbe helyezik technológiai beruházásaikat, sokkal jobban felkészülnek a globális gazdasági sokkok következményeinek kezelésére” – fejtette ki Sander van de Rijdt, a PlanRadar társ-vezérigazgatója.
Termékfejlesztés, fókuszban a felhasználhatóság
A PlanRadar a folyamatosan változó iparági igényekre reagálva és az ügyfelek elégedettségét szem előtt tartva jelentős fejlesztéseket hajtott végre hajtott végre a szoftverében. A 2023-ban bevezetett „Dokumentumkezelési funkció” lehetővé teszi az ügyfelek számára a projektekhez kapcsolódó tervek és dokumentumok központi, egységes, egy platformon megvalósuló kezelését, a változások és frissítések valós idejű nyomon követését a korai tervezési fázisától kezdve a kivitelezésen át egészen az üzemeltetésig. A központosított dokumentumkezelés bizonyítottan javítja az átláthatóságot, használatával több órányi munkaidőt lehet megtakarítani, ami lehetővé teszi a partnereknek, hogy a számukra fontosabb dolgokra, például üzleti tevékenységük bővítésére vagy ügyfeleik még színvonalasabb kiszolgálására összpontosítsanak.
A „Naptár nézet” bevezetése azt tette lehetővé, hogy a felhasználók könnyebben hozzáférhessenek, a saját naptárjukhoz igazíthassák az adott projekt aktuális feladatait és azok készültségi fokát rögzítő bejegyzéseket, az úgynevezett jegyeket. Ezek korábban listázva jelentek meg, az új funkciónak köszönhetően azonban már dátumokhoz is kapcsolhatóak, ami jelentősen megkönnyíti a felhasználásukat a napi tervezésben.
Az „Ütemezés funkció” fejlesztése azzal támogatja a projektmenedzsmenthez kapcsolódó feladatok elvégzését, hogy a korábbinál világosabb, áttekinthetőbb képet ad az egyes folyamatok kritikus kapcsolódási pontjairól, az esetleges szűk keresztmetszetekről, csúszásokról, ami jelentősen megkönnyíti a problémák megoldását szolgáló tervek kidolgozását. Minden fejlesztés célja az ügyfelek életének egyszerűsítése, valamint a PlanRadar átfogó használatának ösztönzése a projektek valamennyi fázisában.
A PlanRadar 2023-ban elért eredményei számokban:
- Több mint 8,5 millió létrehozott jegy
- Több mint 14 millió feltöltött kép
- Több mint 700 ezer feltöltött terv
- 1,2 milliárd interakció
- Havonta 28 terabájt le- és feltöltött adatmennyiség
__________________
*https://think.ing.com/articles/many-european-sectors-will-suffer-from-a-weak-economy-2023
Kapcsolódó cikkek
- Új igazgató a kecskeméti Mercedes-Benz gyár élén
- Új igazgató a budapesti Continental gyár élén
- Önálló kommunikációs ügynökségként működik tovább a FleishmanHillard Café
- 25 milliárd forintos árbevétellel zárja az évet a Work Force
- A PlanRadar megoldása az építőipari kárigények kezelésére
- Jelentősen növelte átadott repülőgépeinek számát az Airbus 2023-ban
- Nemzetközi feladatot kapott a Schneider Electricnél Siliga Tünde
- A személyes jelenlétet előtérbe helyező, hibrid munkarendet vezet be az SAP Magyarországon is
- A YouGov felvásárolja a CPS GfK-t
- Együttműködési megállapodást kötött a Delta és az evosoft
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.