Kiszorítja-e a Temu a hazai webáruházakat?
Bár a kínai e-kereskedő Temu csupán néhány hónapja jelent meg a hazai piacon, rendkívül agresszív hirdetési politikával kombinált árverseny révén máris a hazai e-kereskedelmi piac egyik domináns szereplőjévé vált. A hazai webáruházak 83 százaléka tekinti komoly versenytársnak az új kínai versenytársat, melynek megjelenése miatt 52 százalékuk érzékel kisebb-nagyobb visszaesést a forgalmában – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál felmérésében részt vevő közel 300 hazai internetes áruház válaszaiból.
Az elmúlt időszakban jó eséllyel minden hazai felhasználó rendszeresen találkozhatott a közösségimédia-felületeken, illetve a Google szolgáltatásán keresztül megjelenő reklámokban a Temu által hirdetett termékekkel. A hazai mértékhez viszonyítva szinte korlátlan marketing-költségvetéssel megtámogatott piacszerző stratégia rövid időn belül felforgatta a hazai e-kereskedelmi piacot, immár a fogyasztók egyre szélesebb köre költ a kínai webáruház rendkívül alacsony árréssel kínált termékeire. A GKID januári felmérése szerint a külföldről is rendelő ügyfeleknek szeptemberben még csupán 0,5 százaléka vette igénybe a Temu szolgáltatását, az elmúlt hónapban viszont ez az arány már elérte a 29 százalékot.
Az Olcsóbbat.hu felmérése is azt mutatja, hogy az új versenytárs megjelenését komolyan megérezték a hazai e-kereskedők, akiknek 52 százaléka számolt be az új konkurens miatt bekövetkező árbevétel-csökkenésről, csaknem negyedük (24%) esetében a visszaesés mértéke meghaladta a 25 százalékot.
A kínai PDD Holdings által üzemeltetett Temu saját adatai szerint több mint 25 millió terméket kínál, így nem meglepő, hogy a magyar webáruházak 28 százaléka jelezte azt, hogy termékkörének több mint fele esetében tekinthető a Temu közvetlen versenytársnak.
Az e-kereskedelmi cégek 83 százaléka tekint a Temura veszélyt jelentő ellenfélként. Az éles verseny időtartamára vonatkozóan azonban igen eltérőek a várakozások.
„A masszívan veszteséges kampányt hosszú távon ilyen intenzitással igen nehéz fenntartani, ezért a válaszadóknak 29 százaléka arra számít, hogy az első félév végére, további 54 százalékuk pedig arra, hogy az idei év végére jelentősen csökken majd a Temu agresszív jelenléte a hirdetési felületeken – mondta Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. – Csupán 17 százalékuk érzi úgy, hogy ez az intenzív piaci nyomulás akár több éven keresztül is fenntartható marad. Kérdés azonban, hogy közben hány hazai webáruház szűnik meg az öldöklő verseny hatására.”
Kapcsolódó cikkek
- Ringbe száll az Ecommerce Hungary az át nem vett csomagok elleni harcban
- Az e-kereskedelmi cégek 41 százaléka a tavalyinál kisebb karácsonyi forgalomra számít
- Itt a legnagyobb webáruházak rangsora
- Marad vagy múlik az online kereskedelem térhódítása?
- GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
- Hogyan és mit rendelnek a nők az eMAG-ról?
- Az e-kereskedelmet is átalakította tavaly a visszafogott lakossági fogyasztás
- GLAMI.hu: sikeres évet zártak a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó webáruházak
- A jó árú élelmiszereket és gépeket keresték a vásárlók 2022-ben
- Az online vásárlásra inkább a fiatalok szavaznak, a környezettudatosság kortól független
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.