Robbanás előtt áll az előfizetéses e-kereskedelem Magyarországon
Iparági előrejelzések szerint* a globális e-kereskedelem előfizetéses modellje évente 50 százalék felett bővül, míg Magyarországon az alacsony penetráció miatt akár ennél is nagyobb növekedés lehetséges. A trend kiaknázása kritikus fontosságú a hazai e-kereskedelmi szektor versenyképességének növelése szempontjából.
Vevőből Előfizető Program néven indít úttörő kezdeményezést a Shoprenter és Humanize, a Visa támogatásával, hogy előmozdítsa az előfizetéses üzleti modell elterjedését Magyarországon – jelentette be Rab Máté, a Shoprenter ügyvezetője.
A hazai e-kereskedelmi piac számos kihívással néz szembe: a KSH adatai szerint a forgalom 2023-ban csupán három százalékkal bővült. Ennél is nagyobb nehézség, hogy a hazai webáruházak évek óta visszaszorulnak, főként régiós és globális szereplők tudtak egyre nagyobb szeletet kihasítani a piacból. Ezzel szemben kínál lehetőséget a versenyképesség növelésére, jelentős növekedési potenciáljával az előfizetéses e-kereskedelem.
A Vevőből Előfizető Program célja, hogy felgyorsítsa ezt a fejlődést Magyarországon is, támogatást nyújtva a vállalkozásoknak az előfizetéses modell bevezetésében. A program online és offline eseményeken keresztül vezet be az előfizetéses szolgáltatás kialakításának és működtetésének jó gyakorlatába.
Magyarországon még kevéssé ismert az előfizetéses e-kereskedelem fogalma**, pedig már sokan használják is. Amikor előre tudjuk, hogy minden héten vagy hónapban szükségünk van egy termékre, akkor felesleges időt tölteni a megrendelésével, egyszerűbb és jobban megéri, ha előfizetünk rá. Így az előre megadott időben tudja a futár a zöldség- vagy gyümölcscsomagot, a pelenkát vagy éppen a borotvát meghozni.
„Az előfizetéses e-kereskedelem előnyei a vásárlók számára többek között a költség- és időmegtakarítás, a tervezhetőség és az exkluzivitás, a különleges ajánlatokhoz és termékekhez való hozzáférés lehetősége. Míg az e-kereskedők számára a tervezhető megújuló bevételek, a vevői lojalitás javulása, a hatékony készletgazdálkodás a fő előnyök” – mondta Stampf Attila, a Humanize ügyfélélmény-folyamat tervezője.
Az Amerikában és Nyugat-Európában az előfizetéses üzleti modell a kétezres évek elején jelent meg, majd terjedt el széles körben és bővült egyre növekvő ütemben. Itthon sem ismeretlen a modell, több vállalkozás alkalmazza sikeresen, azonban mostanáig nem vált általánossá. Az e-kereskedelem elmúlt években történt rohamos fejlődése, a kártyás fizetések terjedése, a technológiai háttér kiépülése teremtette meg a mai kedvező helyzetet a piac kiépülésének.
„Célunk, hogy a digitális fizetési megoldások továbbfejlesztésével és az előfizetéses e-kereskedelem szélesebb körű bevezetésével növeljük a digitális vásárlói élményt és ezzel támogassuk a magyar e-kereskedelmi piac növekedését. A fogyasztók egyre inkább elvárják, hogy az online vásárlás ugyanolyan zökkenőmentes legyen, mint a személyes, függetlenül attól, hogy milyen kereskedőtől vásárolunk vagy milyen eszközt használunk. A kereskedők pedig azon dolgoznak, hogy megfeleljenek ezeknek a vásárlói elvárásoknak. Mindeközben nehéz megtalálni az egyensúlyt a felhasználói élmény és a megfelelő biztonság és csalásmegelőzés között. A partnerségek, amilyen a most bejelentett is, kulcsfontosságúak lesznek a jövőben, hogy zökkenőmentes, biztonságos, személyre szabott és intuitív online fizetési élményt nyújthassunk” – mondta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.
Az előfizetéses e-kereskedelem jelentősége egyre nő az e-kereskedelmen belül és pont úgy alakítja át a szektort, mint a streaming szolgáltatások a zeneipart. Nemzetgazdasági jelentőségű, hogy az intenzív növekedés előtt álló hazai előfizetéses e-kereskedelmi átalakulás győztesei a magyar vállalkozások legyenek
_____________________
*https://www.thebusinessresearchcompany.com/report/subscription-ecommerce-global-market-report
**Az előfizetéses e-kereskedelem (subscription e-commerce), a Vevőből Előfizető Program definíciója szerint, egy olyan üzleti modell, amelyben a vásárlók rendszeres időközönként, például havonta, negyedévente vagy évente előfizetési díjat fizetnek fizikai termékekért cserébe. Ez a modell lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy rendszeresen kapjanak termékeket anélkül, hogy minden egyes alkalommal külön-külön meg kelljen azokat vásárolniuk.
Kapcsolódó cikkek
- Kevesebbet költünk a neten – Az online vásárlási szokásokat vizsgálta az NMHH
- Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája
- Ringbe száll az Ecommerce Hungary az át nem vett csomagok elleni harcban
- Eddig rendelj, hogy még a fa alá kerülhessen az ajándék!
- Az e-kereskedelmi cégek 41 százaléka a tavalyinál kisebb karácsonyi forgalomra számít
- Tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
- Rekordot döntenek-e a futárszolgálatok?
- Erre nem számítottunk – megtorpant az online kiskereskedelem
- A magyarok több mint fele használ ár-összehasonlító oldalakat online vásárlás során
- CBRE: Az e-kereskedelem egyre nagyobb teret hódít
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.