Építőipari digitalizáció a hatékony tűzvédelemért
A digitális építőipari, ingatlan- és létesítménygazdálkodási platformját Magyarországon is forgalmazó, bécsi székhelyű PlanRadar szakértői arra hívják fel a figyelmet, hogy a megfelelő jogszabályi környezet kialakítása és a tűzbiztos anyagok használata mellett a tervezési, kivitelezési és üzemeltetési folyamatok digitalizációja hatékony támogatást nyújthat a tűzesetek megelőzésére, a tragédiák elkerülésére.
Idén februárban a spanyolországi Valenciában kigyulladt egy 138 lakásos, 14 emeletes társasház. Az előzetes vizsgálati eredmények szerint a nem megfelelő anyagú, gyúlékony burkolat is segítette a lángok terjedését. Magyarországon márciusban a visegrádi Hotel Silvanusban ütött ki tűz, személyi sérülés nem történt, de a súlyos károk miatt a szállodát újjá kell építeni. Egy hétre rá Etyeken, egy kereskedelmi szálláshelyen pusztított a tűz, a kültéri dézsafürdő gyulladt ki, majd a lángok a több melléképülettel összeépített főépület tetőszerkezetére is átterjedtek. Az Egyesült Királyságban a londoni Grenfell Tower-ben 2017-ben következett be tűzvész nyomán a brit hatóságok komoly lépéseket tettek a magas épületek tűzbiztonságának megerősítésére, átfogó ellenőrzéseket rendeltek el a toronyházaknál és kötelezővé tették a nem éghető anyagok használatát ezeknél az építményeknél.
A jogszabályok szigorítása fontos eszköz, de a PlanRadar szakértői arra hívják fel a figyelmet, hogy a tűzvédelem kialakítását már az épületek tervezésénél el kell kezdeni, a kivitelezésnél pedig olyan megoldásokat érdemes alkalmazni, amelyek biztosítják a kockázatok kiszűrését, a megfelelő alapanyagok és biztonsági rendszerek beépítését, azok működtetését és karbantartását, valamint a hatósági ellenőrzéseket megkönnyítő dokumentáció összeállítását, kezelését. Ebben nyújt nélkülözhetetlen segítséget a digitalizáció.
„Az építőipari szoftverek azzal segítik az eligazodást az összetett tűzvédelmi szabályrendszerben, hogy könnyen áttekinthető, átfogó és pontos képet adnak a még csak tervezőasztalon létező, a kivitelezés alatt álló vagy már elkészült és akár hosszabb ideje üzemelő épületek, az azokban működő berendezések állapotáról. A korszerű technológia alkalmazása gyorsabbá, nyomon követhetőbbé és hatékonyabbá teszi az ellenőrzési folyamatokat, támogatja a sok esetben komoly anyagi kárral járó tűzesetek, a tragédiák megelőzését” – mondja Simon Szilárd, a PlanRadar magyarországi csapatának képviselője.
Ha az óvintézkedések ellenére mégis beüt a baj, a digitális platformok a károk felmérésében, a helyreállítási, újjáépítési munkálatok költséghatékony elvégzésében is komoly segítséget nyújtanak, alkalmazásukkal a felhasználók időt és pénzt takarítanak meg.
Kapcsolódó cikkek
- Díjazták az építőipar „rocksztárját”
- Gyorsabban, de jóval drágábban találhatunk szakembert idén
- Együtt száguld az autóipar és az SAP a digitális jövő felé
- Mérföldkő az építőipar digitalizációjában
- Vállalati tech az AI-on túl: az optimalizálás és a kockázatkezelés kerülnek előtérbe idén
- 2024 legfontosabb építőipari technológiai trendjei
- SmartManFest: bepillantást nyerhetnek az érdeklődők a digitalizáció világába a Széchenyi-egyetemen
- Hogyan járul hozzá a digitalizáció az energiaköltségek csökkentéséhez?
- Segítő kódok: önkéntes programozók segítik a fogyatékkal élő emberek munkához jutását
- Digitális átállás: néha nem árt egyet hátra lépni
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.