K&H: példaszerű szövetség a mesterséges intelligencia-fejlesztés terén
A természetes emberi beszéd működésének alaposabb megértését célozza az a kutatási együttműködési megállapodás, amelyet a Szegedi Tudományegyetem és a K&H Csoport képviselői írtak alá. A kutatási együttműködés célja a természetes nyelvi megértés finomítása és integrációja olyan, minden K&H-ügyfél számára elérhető digitális asszisztens számára, amelynek a működése mesterséges intelligencián (AI) alapul.
Szegeden Dr. Rovó László, a Szegedi Tudományegyetem rektora, valamint Vadócz Zsolt, a K&H digitális fejlesztésekért felelős vezetője aláírták azt a kutatási együttműködési megállapodást, amely hozzájárul a pénzintézet által működtetett digitális pénzügyi asszisztens tökéletesítéséhez.
A K&H 2022 őszén indította útjára mobilbankjában Kate-t, a mesterséges intelligencia alapú digitális pénzügyi asszisztenst, amely nem egészen egy év alatt olyan szintre fejlődött, hogy 2023 végétől már szóbeli utasítás alapján is képes tranzakciókat végrehajtani. A K&H ügyfélköréből immár 620 ezren találkoztak Kate-tel, 320 ezren kezdeményeztek vele beszélgetést, az ügyfelek 10 százaléka pedig már havi rendszerességgel használja is.
„Kate jelenleg már az ügyfélszándékok 89 százalékát értelmezni tudja, és a megértett kérdések 73 százalékára van megoldása. Emberi beavatkozás nélkül ennyire tudja önállóan megoldani a felmerülő igényeket” – jelentette ki Vadócz Zsolt. Ezzel együtt Kate nyelvi megértési és válaszadási képességeit a K&H tovább kívánja finomítani, ezért kereste meg a Szegedi Tudományegyetemet, amely a hazai mesterséges intelligencia-kutatás egyik meghatározó bázisa. Itt működik a Mesterséges Intelligencia Nemzeti Laboratórium (MILAB), amelynek vezető kutatói otthonosan mozognak az algoritmusok világában, valamint az ország egyik legjobb Nyelvtudományi és Nyelvészeti Tanszéke, benne az Elméleti Nyelvészeti és Informatikai Kutatócsoporttal, amely a legkorszerűbb ismeretekkel bír a témakörben.
„A tudományos élet képviselői nagy segítséget tudnak nyújtani az üzleti felhasználás terén jártas AI-alkalmazók számára abban, hogy a digitális pénzügyi asszisztens hibátlanul megértse az ügyfelek szóban megfogalmazott igényeit, azokra érdemben tudjon reagálni, és pontosan, visszakérdezés nélkül végre tudja hajtani utasításaikat” – tette hozzá Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Gyorsan halad az AI elfogadása, de a szervezeti változás kulcsfontosságú a skálázáshoz
- K&H: Adatvédelem szintjén csak kevesen értenek az AI-hoz
- Az AI már a konyhaajtón kopogtat
- Minden cloud termékét AI képességekkel ruházza fel az SAP, és vezető AI-cégekkel épít együttműködést
- Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?
- Hazánkban is megkerülhetetlen lesz a mesterséges intelligencia
- K&H: ismét a legjobb digitális bank Magyarországon
- Az AI kutatja a kritikus ásványkincseket is
- Copilot for Microsoft 365 már magyarul is
- Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR leleplezte az ipar első AI defókuszáló szemvédelmi és deepfake-érzékelő funkcióit
A HONOR két iparágvezető, készülékekre telepített AI-innovációt mutatott be, amelyek célja a felhasználói lehetőségek és a biztonság új szintre emelése. A HONOR az MWC Shanghai 2024-en tartott előadásán bemutatta legújabb fejlesztéseit az emberközpontú AI, az AI Defocus Eye Protection és az AI Deepfake Detection terén – az előadás címe “Az ember és az AI szinergiája: az intelligens eszközök több lehetőséget kínálnak az embereknek" volt. A keynote során a vállalat megerősítette, hogy az emberközpontú, készülékre telepített AI-ra összpontosít, ahogy azt is, hogy határozottan hisz az AI-alapú hardverekben rejlő lehetőségekben.
Új igazgatóval új igazgatóságot alakít a Yettel
Július 1-től kezdi meg működését a Mesterséges Intelligencia és Adatelemzési Igazgatóság, élén a bolgár szakember, Denitsa Gavrilova vezetésével.
Mi fordulunk leginkább a Google-hoz egészségügyi kérdésekkel
A STADA 23 európai országban végzett reprezentatív felmérése szerint mi, magyarok használjuk leginkább a Google-t, ha egészségüggyel kapcsolatos kérdésünk van. A felmérésből kiderül az is, hogy 10 éves távlatban szerintünk fognak leginkább bevetni robotokat az egészségügyben. A STADA Health Report 2024 alapján az európaiak egészségügyi rendszerekkel kapcsolatos elégedettsége már negyedik éve csökken ugyan, de a hagyományos egészségügyi ellátásba vetett bizalom növekszik és bízunk a hagyományos orvoslásban is.
Az Ecommerce Hungary támogatja az Ecommerce Europe nyílt levelét
Az Ecommerce Hungary támogatja az Ecommerce Europe nyílt levelét: egyenlő versenyfeltételek biztosítása az uniós piacon működő valamennyi e-kereskedelmi szereplőnek.