Itt a jövő gumiabroncsa, újrahasznosított anyagokból
A Bridgestone bemutatja a Potenza Sport A-t, a vállalat első olyan, sorozatgyártásban készült gumiabroncsát, amely 55%-ban ISCC PLUS tanúsítvánnyal rendelkező újrahasznosított és megújuló anyagokat tartalmaz.* Az ISCC (International Sustainability and Carbon Certification) PLUS egy globálisan alkalmazható tanúsítási szabvány, amelynek célja, hogy növelje az alternatív alapanyagok átláthatóságát és nyomon követhetőségét a teljes ellátási láncban, a kiindulási ponttól egészen a végfelhasználóig.
„A Bridgestone Potenza Sport A kiváló példája a Bridgestone innovációs képességeinek és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségének. Fontos mérföldkövet jelent az úton azon célunk felé, hogy 2050-től termékeink 100%-ban fenntartható anyagokból készüljenek.** Büszkék vagyunk rá, hogy sorozatgyártásban készíthetünk olyan gumiabroncsot, amely ilyen magas arányban tartalmaz ISCC PLUS tanúsítvánnyal rendelkező újrahasznosított és megújuló anyagokat*, és tovább támogathatjuk a körforgásos gazdaság működését az iparágban” – nyilatkozta Steven De Bock, a Bridgestone EMEA régiójának OE alelnöke.
A Bridgestone Potenza Sport A gumiabroncsot a Bridgestone ENLITEN technológiájával fejlesztették ki, hogy javítsák a fenntarthatósági jellemzőit, és alkalmas legyen elektromos járművekre is – mindezt anélkül, hogy kompromisszumokat kellene kötnie a biztonság vagy a teljesítmény terén. A Bridgestone ultranagy teljesítményű gumiabroncsa kiemelkedő biztonságot és irányíthatóságot nyújt a járművezetőknek, nedves úton való tapadás tekintetében pedig elnyerte az EU-minősítés „A” osztályát. Emellett a kategóriájában legjobb energiahatékonyságot és az akkumulátor hatótávolságának meghosszabbítását is biztosítja, a gördülési ellenállás tekintetében szintén „A” minősítéssel büszkélkedve.
A Bridgestone E8 kötelezettségvállalásával összhangban a gumiabroncs gyártásához 35%-ban ISCC PLUS tanúsítvánnyal rendelkező megújuló anyagokat használnak fel, beleértve a természetes kaucsukot és a biopolimereket, valamint 20%-ban ISCC PLUS tanúsítvánnyal rendelkező újrahasznosított anyagokat. Ezek közé tartozik a gumiőrlemény kopott gumiabroncsok felhasználásával, a tanúsított, újrahasznosított olaj felhasználásával készült korom, rizshéj hamu szilícium-dioxid, lignin, cink-oxid, valamint visszanyert korom kopott gumiabroncsok felhasználásával.
A Bridgestone Potenza Sport A nem egy koncepció vagy kísérleti projekt, hanem az Audi által gondosan és tudatosan választott gyári első szerelés az új e-tron GT modellhez.*** A globálisan OE-homologált abroncs átment az Audi szigorú tesztelési folyamatain, amely során elismerték kiváló teljesítményét egy ilyen erős és igényes jármű számára, miközben maximális biztonságot és fenntarthatóságot is biztosít.
A Bridgestone Potenza Sport A abroncsot Európában fejlesztették ki, és a Bridgestone legmodernebb, 2022-ben ISCC PLUS tanúsítványt szerzett, római üzemében fogják gyártani. Az üzem teljes abroncsgyártási folyamata 100%-ban elektromos, és az energiát megújuló forrásokból állítják elő****, hatékony energiagazdálkodását pedig az ISO 50001 tanúsítvány is igazolja.
_______________________
*Az 55% meghatározása az ISCC PLUS tanúsítási rendszer alapján történik, amely a tömegegyensúly megközelítést alkalmazza az ellátási lánc nyomonkövethetőségére.
**A Bridgestone a fenntartható anyagokat olyan anyagokként határozza meg, amelyek:
• folyamatosan rendelkezésre álló forrásokból származnak;
• hosszú távon használhatók az üzleti tevékenység során; és
• alacsony környezeti és társadalmi hatással bírnak az életciklusuk során, a beszerzéstől a hulladékkezelésig.
***Elérhető méretek: 265/35 R21 101XL Y (első) és 305/30 R21 104XL Y (hátsó)
****Származási garanciák tanúsítványai
Kapcsolódó cikkek
- Bridgestone abroncsokon gurul a Lamborghini új szuperautója
- Kizárólag Continental gumiabroncsokkal szerelik fel a Brabus két tuningautóját
- Bridgestone abroncsokon gurul a párizsi olimpia
- Az új Mercedes-AMG G63 gyári, első szereléssel kizárólagosan General Tire gumiabroncsaival érhető el
- Itt a Bridgestone új négyévszakos defekttűrő gumiabroncsa
- Nemzeti színű kivilágítással szurkolnak a Bridgestone gyár kollégái a magyar válogatottnak
- Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
- A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
- A világ tíz legnagyobb e-jármű-gyártója a Continental gumiabroncsaira támaszkodott 2023-ban
- 2023-ban harmadjára ért el platina minősítést a Bridgestone
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.