Retail Media Kalauzt adott ki az IAB Hungary
Mától elérhető az IAB Hungary tavasszal megalakult Retail Media Munkacsoportjának első, a kiskereskedelmi média gyakorlati alkalmazásáról szóló útmutatója, amelyet az IAB Europe Retail Media 101 Guide fordításából, a magyar piac sajátosságainak figyelembevételével készítettek.
A digitális retail media ma már nem egy feltörekvő médiacsatorna, sokkal inkább a digitális reklám harmadik hullámaként érdemes rá hivatkozni. Térnyerésének jelentősége abban áll, hogy a márkák az e-commerce szektor szereplőivel együttműködve ezen a csatornán keresztül, közvetlen módon érhetik el a fogyasztóikat a vásárlás folyamatában és annak megtörténtekor, az oldalakon pedig közvetlenül gyűjtött first-party adatokat használhatnak a célzáshoz, a kampányaik méréséhez és értékeléséhez. Az IAB Europe előrejelzése szerint például 2027-re a digitális kiskereskedelmi médiára fordított hirdetési költés még a hagyományos lineáris televízió szegmensének méretét is meghaladhatja.
Az európai szervezet 2023 szeptemberében adta ki a kiskereskedelmi médiáról szóló, páneurópai definíciókat is tartalmazó útmutatóját, amelynek magyarra fordítását a hazai piac sajátosságainak figyelembevételével az IAB Hungary Retail Media Munkacsoportja végezte.
“Az alapításkor az egyik természetes és alapvető vállalásunk volt az IAB Europe Retail Media 101 Guide magyar verziójának kiadása, hogy minden érintett hazai szereplő (e-kereskedők, technológiai szolgáltatók, adatbrókerek, hirdetők, médiaügynökségek, sales house-ok, tanácsadók stb.) számára közös szakmai információs minimumot és a fontosabb definíciókból fogalomtárat hozzunk létre, honosítva a nemzetközileg elfogadott sztenderdeket. Azért, hogy megelőzzük a retail media egyes témáinak félreértelmezését, az IAB Europe szakmai útmutatóját 10-15%-ban eredeti tartalommal fejeltük meg. Ebben vannak csoportosítások, definíciók, értelmezések, és mit-hogyan, illetve mit-hogyan-ne jellegű praktikus javaslatok is. Tettük ezt annak érdekében, hogy lehetőleg senki ne alacsonyítsa le a digitális retail mediát egy újabb bannerfelületté vagy szimplán digitális polcpénzes eszköztárrá. Nem utolsósorban azért, mert felelősséget érzünk a fogyasztókért, akiket végső soron a retail media alkalmazása a leginkább érint. Ha őket elidegenítjük, akkor a retail media úgy, ahogy van, értelmét veszti" – fogalmazott Szabó Ákos, a Retail Media Munkacsoport vezetője.
Az IAB Hungary Retail Media Kalauz 2024 című kiadványa az első olyan edukációs anyag a hazai piacon, amelyből világos képet kaphatnak az olvasók arról, hogy melyek a téma legfontosabb definíciói, hogyan értékesítik és vásárolják ezt a médiatípust, és miért fontos a retail media a márkák számára.
"A kiskereskedelmi média ma már megkerülhetetlen a digitális kampánytervezésnél. Ezért különösen fontos, hogy legyen egy szakmai iránytű, amely a hazai piaci szereplőket is segíti a retail media minél eredményesebb használatában. Egy útmutató, amely világosan, közérthető módon magyarázza el, hogy mit értünk ma retail media alatt, hogyan működik a gyakorlatban, miért fontos a hirdető márkák számára, és hogyan lehet a retail media teljesítményét mérni. A Retail Media Kalauz 2024 pontosan erről szól, ezért a kiadványt minden piaci szereplő számára elérhetővé tettük. Töltsék le, használják javukra ezt az útmutatót a mindennapi munkájuk során! Mindeközben továbbra is bátorítunk minden e-kereskedelmi szakembert és céget, hogy csatlakozzon a Retail Media Munkacsoporthoz, ha valóban szeretne aktívan cselekedni a magyar retail media szektor fejlődéséért" – tette hozzá Papliczky Pál, az IAB Hungary ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- A 2024-es év legjobb videós hirdetéseit keresi az IAB Hungary
- 360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
- Retail Media Munkacsoportot indított az IAB Hungary
- Megjelent az IAB Hungary AdEx 2023 riportja és AdExpect 2024 kutatása
- Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei
- Megjelent az IAB Hungary Programmatic Kisokos 2023-as kiadványa
- Ingyenes IAB-s online képzés a GA4 és a GA360 által kínált lehetőségekről
- Megjelent az IAB Hungary új, hazai podcastpiaci kiadványa
- Mindenki számára ingyenes online képzést tart az IAB a GA4-ről!
- Megjelent az IAB Hungary AdEx 2022 és AdExpect 2023 legfrissebb riportja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.