Minősített HR Szolgáltatók Szekciót alapított a VOSZ
Megalakult a Minősített HR Szolgáltatók Szekciója a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) keretein belül. A szervezet kiemelt célja, hogy az állammal és más érintett felekkel szoros együttműködésben dolgozzon és járuljon hozzá a munkaerőpiac stabilitásához és a munkaerő-kölcsönzési szektor fejlődéséhez. A Minősített HR Szolgáltatók Szekció elnökének Mihályi Magdolnát, a Jobtain HR Szolgáltató ügyvezetőjét választotta meg a szövetség.
Mihályi Magdolna, az idén 20 éves Jobtain HR Szolgáltató Kft. alapítója, tulajdonos-ügyvezetője. A VOSZ Minősített HR Szolgáltatók Szekció elnöki pozíciója mellett a Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetsége (MMOSZ) Felügyelő Bizottságának elnöki tisztségét is betölti. A Jobtain az elsők között szerezte meg a minősített foglalkoztatói státuszt és őrizte is meg az év elején történt törvényi szigorításokat követően.
„A VOSZ a jelenlegi munkaerőpiaci és gazdasági környezetben elérkezettnek látta az időt, hogy a minősített munkaerő-kölcsönzés területén is aktívabb szerepet töltsön be a munkaerőpiac szabályozásában, beleértve a foglalkoztatás növelését, valamint a szektorban tapasztalható problémák kezelését. A létrehozott Minősített HR Szolgáltatók Szekció a HR szolgáltatási piac szereplőinek új, egyesített platformja. A szekció a szektort közös érdekképviseleti célok mentén tömöríti, kiemelten figyelve az etikus és jogszerű működésre. Jelenleg a minősített munkaerő-kölcsönző cégek kétharmadát fogja össze” – hangsúlyozza Mihályi Magdolna. Hozzátette: a szekció tagjai olyan kölcsönző cégek, amelyek ezer fő feletti munkavállalót foglalkoztatnak, és minden jogi előírásnak megfelelnek.
A Minősített HR Szolgáltatók Szekciójának kiemelt célja, hogy segítse a közép- és kisvállalkozásokat, valamint fenntartsa a versenyt a munkaerő-kölcsönzési piacon. „A jogszabályi előírások betartása nem a vállalat méretétől függ, hanem sokkal inkább a cég üzemeltetésének és etikus működésének érdemétől. Azok a cégek ráadásul, amelyek nem minősített kölcsönző cégként működnek, és a főtevékenységük sem a munkaerő-kölcsönzés, gyakran nem rendelkeznek a megfelelő adminisztratív eszközökkel és tapasztalattal sem” – mutat rá a szekció elnöke.
Mihályi Magdolna kiemelte: a Minősített HR Szolgáltatók Szekciójának létrehozása egy rendkívül fontos lépés a szektor fejlődése és a munkaerő-kölcsönzési piac szabályozásának javítása érdekében. „A munkaerő-kölcsönzési piac etikus, jogszabálykövető és fenntartható fejlesztése elengedhetetlen. A munkaerőhiány hatékony kezelése és a foglalkoztatás növelése az állam és minden érintett közös érdeke, így szorosan együttműködve fogunk dolgozni azon, hogy a cégek betartsák a szabályokat, visszaszorítsuk az illegális gyakorlatokat és elősegítsük az innovációt” – összegez az elnök.
Kapcsolódó cikkek
- Alapjaiban alakul át a munkaerőpiac szerkezete
- Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia
- Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában
- Külföldi nyitásban és az online kereskedelmi fejlődésben segítik a hazai kkv-ket
- Diákmunka: rugalmas és költséghatékony megoldás
- A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?
- Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?
- Minden második magyar szerint férfiként könnyebb érvényesülni a munkaerőpiacon
- Megállítható-e a képzett munkaerő külföldre áramlása?
- Ezek a diplomák a legkeresettebbek jelenleg a munkaerőpiacon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.