Budapesten válthatják valóra álmaikat a leginnovatívabb startupok
November 28-án, Budapesten a Millenáris Parkban rendezik meg az EIT Jumpstarter Grand Final döntőjét. A feltörekvő, ígéretes startupok tehetségkutató programjának célja az innovatív ötletek támogatása és vállalkozó kezdeményezések felkarolása Európa-szerte. A résztvevők nyolc kategóriában mérettethetik meg magukat, összesen közel 150 ezer eurónyi pénzdíjat fognak kiosztani.
Nyolcadik alkalommal tartják meg az EIT Jumpstarter Grand Finalját, amelyet olyan induló európai innovátorok számára rendeznek, akik szeretnének megerősödni és versenyképes üzleti tevékenységet építeni innovatív ötleteikből. A novemberi esemény “Az innováció következő évtizede Európa jövőjéért” nevű EIT Közösség-konferencia részét fogja képezni az EIT Regionális Innovációs Programjának (EIT RIS) tizedik évfordulója alkalmából, amely az EU kevésbé fejlett, mérsékelt innovációs teljesítményű országaiban hivatott fellendíteni az innovációt. A konferencián való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
A EIT Jumpstarter program hét hónapos képzése során a résztvevők meghatározzák a legjobb üzleti modellt innovatív ötleteik számára, finomhangolhatják a koncepciójukat, piaci szegmentációt végezhetnek, erős ügyfélérték-ajánlatot dolgozhatnak ki, megtanulják kezelni a pénzügyeket, befektetési és jogi alaptudáshoz juthatnak.
A Grand Final eseményen nyolc kategóriában versengenek majd egymással a startupok, mindegyik kategóriában a hat legjobbnak ítélt induló mutathatja be az üzleti tervét a nemzetközi partnerek előtt. A győztesek minden kategóriában 10 000 euró pénzdíjat nyerhetnek. A meglévő kategóriák mellett – Élelmiszer, Egészségügy, Gyártás, Nyersanyagok, Energia, Városi mobilitás / okosvárosok, Új Európai Bauhaus, Ukrajna újjáépítése – idén egy új kategória is megnyílik a résztvevők előtt, a Nyugat-Balkán különdíj a nyugat-balkáni országok és az Európai Unió közötti kapcsolatok megerősítését is szolgálja.
„A nem nyugati országokban az EIT Jumpstarterhez hasonló programokon keresztül létrehozott startupok száma évről évre növekszik, a korábbi évek eseményeiről számos vállalkozás már többmilliós értékelést ért el. Ez különösen fontos a közép-, kelet- és dél-európai régiók számára, ahol az induló vállalkozások új munkahelyeket teremtenek, új készségeket hoznak és ösztönzik a vállalkozói szellemet a régióban” – mondta Marta Kaczmarek, az EIT Közösség regionális stratégiai és innovációs csoportjának vezetője, aki az EIT Jumpstarter programhoz hasonló tevékenységeket koordinálja.
2017 óta az EIT Jumpstarter 1180 résztvevőt képzett ki, 124 új startup megalapítását eredményezte, és 2100 új munkahely létrehozásához járult hozzá. A több mint 22 ország és régió számára nyitott program által felkarolt induló vállalkozások összesen 150 millió eurónyi befektetést vonzottak.
A program kiemelten foglalkozik a közép-kelet-európai és dél-európai régiók ágazataival, és ezekben a térségekben kíván a fenntarthatóságot előtérbe helyezve innovatív projekteket támogatni. 2017 óta több mint százharminc magyar csapat jelentkezett a programra, 25 csapat végezte el a képzést, 6 csapat kvalifikálta magát a Grand Final döntőbe, és csak 3 nyert díjat az Energia, a Nyersanyagok és az Új Európai Bauhaus kategóriákban.
Kapcsolódó cikkek
- Összefog a régiós IT ökoszisztéma
- Országos döntő: jól szerepeltek a Széchenyi István Egyetem döntős startupcsapatai
- Van élet 1 millió dollár alatt – újraformálódik a startup piac
- Ismét várja korai fázisban lévő technológiai vállalkozások jelentkezését az OXO csoport
- Eurómilliókból pörgetnék fel a hazai startupokat
- A Samsung minden eddiginél több C-Lab startupot mutat be a CES-en
- A Startup Világbajnokság budapesti győztesei
- 1 millió dolláros startup verseny újra Budapesten
- 6 nehézség, amivel minden startup találkozhat befektetők keresése közben
- Magyar startupok jelentkezését is várja Bécs
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.