Koncentráció a médiaügynökségi piacon
A nyár óta eltelt időszak intenzív tárgyalásait lezárva, 2001. december 1-i hatállyal a három ügynökség Magyarországon is megalakította közös médiavásárló szervezetét. Az új cég székhelye Budapest, élén a három ügynökség eddigi vezetőjéből álló ügyvezetői testület áll.
A Magna Global Hungary Kft. a médiavásárlásra koncentrál, vagyis változatlanul a három alapító ügynökség önálló feladata lesz az ügyfélkezelés, a stratégiakészítés és a médiatervezés. Ezáltal nem keletkezik konfliktus az egyes ügynökségek ügyfélköre között. Ugyanakkor a Magna tömöríti az alapítók kutatási és fejlesztési kapacitásait is, amivel a három ügynökség ezen az egyre forrásigényesebb területen is nem titkolt versenyelőnyre kíván szert tenni ügyfelei érdekében. Ugyanígy komoly jelentősége van az új szervezetben tömörülő vásárlási volumeneknek. A három alapító által együttesen kezelt reklámösszegek nagysága tarifaáron számítva idén várhatóan eléri a 60 milliárd forintot. Ez közel 25%-os piaci részesedést jelent, amely új dimenziókat nyithat meg a médiaipar közös erőfeszítésekkel történő fejlesztésében és lehetőségeket biztosít nagyobb invesztíciókra a fogyasztók jobb megismerése, a kutatások, valamint az oktatás és képzés területén.
Incze Kinga, a Universal McCann vezetője kiemelte, hogy a kialakított együttműködési struktúra maximális biztonságot garantál az ügyfélszintű adatok kezelését illetően. Ugyanakkor az ügynökségi szintű adat- és információcsere már önmagában is komolyan erősíti a három alapító piacismeretét és -pozícióját, javítja munkájuk tervezhetőségét. Németh Béla, az Initiative Media ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: A Magna Global Hungary megalakulásával a piac legnagyobb szereplője jött létre. Tisztában vagyunk azzal a komoly felelősségel, amit ez a pozició jelent. Nem fogunk visszaélni a helyzetünkkel, de ügyfeleink érdekeit képviselve természetesen maximálisan ki szeretnénk aknázni ennek a poziciónak a lehetőségeit. Bognár Tamás, a PanMedia Western ügyvezetőjének véleménye szerint az ügyfelek ezzel a struktúrával járnak a legjobban. Élvezhetik az összevont volumenek előnyeit, ugyanakkor nem kell lemondaniuk eddigi tervező ügynökségük rugalmasságáról, empátiájáról.
Kapcsolódó cikkek
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Az elektronikus reklámpiac mérete 2006-ban 73 milliárd forint volt
- Tovább erősít az Adnetwork
- Reklámrészesedést kapnak a YouTube-ra feltöltők
- Kulcsszavas eBay reklámok a neten
- 38%-kal több internetes reklám Amerikában
- Reklámokból finanszírozott, ingyen mobilozás Amerikában