Lehetőségek a mobilszórakoztatási szolgáltatásokban
Egy érdekesebb élet ígérete
Szórakoztatási szolgáltatások
A tanulmányban részt vevőket a 3G készülékekről, és a számukra érdekesnek tűnő 3G funkciókról és szolgáltatásokról egyaránt megkérdezték. A fogyasztóknak minden alkalommal több mint harminc jövőbeli funkciót mutattak be, melyek közül meg kellett nevezniük a számukra érdekeseket, illetve sorrendet kellett felállítaniuk.
A fogyasztók átlagosan tizennégy funkciót szeretnének, amely egyértelműen arra utal, hogy a 3G terminálokat többfunkciós eszközként képzelik el. 81 százalékos eredménnyel toronymagasan a legnépszerűbb funkció az SMS szöveges üzenetküldés, a siker oka valószínűleg a funkció ismertsége, ezáltal kézzelfoghatósága. Az SMS után a szövegküldés, és a hang-/kép-, valamint információ-szolgáltatások szerepelnek kiemelkedő helyen.
Három kategóriába való osztás, ami az üzenetküldés / fotó, szórakoztatás, és információ alapján a válaszadók a 3G telefonokat egyértelműen a szórakoztató készülékekhez sorolják.
A válaszadók 72 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 3G terminálján legalább egy szórakoztatási szolgáltatást szeretne találni. A fiatalabbak között még nagyobb volt a lelkesedés, ott tíz közül kilencen mindenképpen akarnak legalább egyet a szórakoztató funkciók közül.
A válaszadók számára vonzó szórakoztató szolgáltatások ötös slágerlistája:
rádióhallgatás
zeneszámok kérése
lemezek kérése
élő televíziózás
játék egyedül és interaktívan
A válaszadók nem más elektronikai eszközök közvetlen helyettesítőjének tekintik a telefont, hanem inkább egy olyan, szórakoztatásra alkalmas, többfunkciós eszköznek, melyet televízió, videó, vagy játékkonzol hiányában használhatnak. A válaszadók háromnegyede például elmondta, hogy távollét vagy utazás közben használná a 3G funkciókat.
A piacokon rendkívül egységes kép alakult ki azzal kapcsolatban, hogy a fogyasztók milyen módon szeretnének a számukra elérhető sokféle funkcióért és szolgáltatásért fizetni. A fogyasztók mintegy 70 százaléka az egyes külön szolgáltatásokon alapuló díjszabási rendszerrel szemben csomagban szeretné kifizetni a szolgáltatásokat.
Lelkesedés a készülékek iránt
A válaszadóknak bemutattak egy videófilmet a 3G mobilok jövőbeli használatáról, és fényképeket is láthattak arról, hogyan is néznek majd ki a 3G készülékek. A célcsoport kilencven százaléka ezután úgy nyilatkozott, hogy izgalmasnak találja a mobiltelefónia fejlődését, több mint fele pedig rendkívül izgalmasnak nevezte a fejleményeket.
Természetesen a fogyasztók lelkesedésének valódi mércéje a vásárlási szándék. A készüléket az érdeklődés fenntartása végett a beszélgetés folyamán végig megfizethető árúnak tüntették fel. Az eredmények rendkívül pozitívak: tíz válaszadó közül csaknem hat úgy nyilatkozott, hogy mindenképpen akar egy 3G készüléket. A célcsoportnak mindössze csupán négy százalékát nem érdekli a vásárlás. Leglelkesebbnek az amerikai és az ázsiai piacok mutatkoztak, a németek, a spanyolok és az angolok valamivel kevésbé érdeklődtek.
A 16-45 év közöttiek alkotta piaci mag 43 százaléka nem csupán erős, személyes elkötelezettséget érez a 3G mellett, hanem a szolgáltatásért többletkiadást vállalására is hajlandó.
Kapcsolódó cikkek
- Videomegosztás a Nokia IMS rendszere segítségével
- SARS-vírusriasztás mobilon
- Kovács Kálmán: Magyarországon 2005-ig ki kell írni az UMTS-tendert
- A Nokia már dolgozik az 50 ezer felhasználót érintő SMS-probléma javításán
- 1,2 milliárd eurós befektetéssel indul a "Drei" osztrák 3G mobilszolgáltatás
- Akadozva indul a 3G mobil szolgáltatás
- M-kormányzat
- Beszállás mobiljeggyel
- Mobilbank interaktív bemutató
- Eltérő szolgáltatójú MMS rendszerek együttműködése