Kína - karácsony és SMS
Sokkal inkább a nyugati életforma vonzásáról lehet szó, amit az is jelez, hogy ezeket az ünnepeket, köztük a karácsonyt is a gomba módra szaporodó McDonalds, Burgerking vagy Pizza Hut éttermek valamelyikében szokták immár hagyományszerűen megülni a fiatalok, jobbára hangos, népes társaságban.
A Kínai Kommunista Párt és a kormány korábban többször kifakadt "a kínai hagyománytól idegen szokások majmolása" ellen, de adminisztratív intézkedésekkel nem próbálta akadályozni terjedésüket. Mára már feladta a szóbeli ellenállást is.
A nagyobb kínai városok így újabban évről évre karácsonyi díszbe öltöznek, az üzletek kirakatai, a lakóházak ablakai, a szállodák előcsarnokai megtelnek a karácsony ünnepének jelképeivel. A falusi térségekben és a kisvárosokban még nem hódít e divat.
Kapcsolódó cikkek
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés
- Csökkenéssel indult 2007 a hazai mobilpiacon
- 2006-ban 645 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma
- Öt technológia, amely megváltoztathatja életünket az elkövetkező öt évben
- A kommunikációs technológia megkönnyíti a füllentést
- A Nokia 4 milliárd mobil-előfizetővel számol 2010-ben
- Megöli a tévét az online video?
- Szeptemberben 9,6 millió fölé emelkedett a mobil-előfizetők száma
- Mobil-végződtetési díjak - 2009-ig 40-50 százalékos csökkenés