Adverticum: a hálózat századik partnere az Index
Az Adverticum Network abban különbözik az ismert horizontális portálok által szervezett network jellegű együttműködéstől, hogy míg ott a tartalom bővítéséhez mindenből egy szolgáltató egy utazási site, egy autós portál, egy freemail stb. kell csupán, az Adverticum Network hirdetési hálózat, vagyis tudatosan felvállalja, hogy több autós oldal, sok hír-portál, tucatnyi gazdasági site vagy a szórakoztatást kínáló weboldalak tömege kerüljön be a hálózatba. A tartalmi és más (pl. területi) csoportosításnak illetve a jól definiált célközönségnek köszönhetően a hirdetők számára egy új és érdekes alternatíva nyílik az online marketing kommunikáció területén.
A Prím Média által fejlesztett Adverticum Adserver alapját képező rendszert a Prim Online 1999. októberében kezdte el először hirdetések kiszolgálására használni, s már az év végéig 12 millió hirdetést (adview) szolgált ki. Tartalomszolgáltató partnereinek száma folyamatosan bővült, aminek köszönhetően az adview-mennyiség 2000-re már 150 millióra, tavaly pedig 1.1 milliárdra nőtt, a napi forgalom elérte a hatmilliót. Bár ma már nem mindegyik kreatív tekinthető szabvány bannernek, ha e mennyiség mögé egyszerű átlagos, azaz 72 dpi felbontású csíkhirdetéseket képzelünk, az Adverticum által menedzselt hirdetésekkel nem egészen két hónap alatt lehetne körbeövezni a Földet.
Az Adverticum ASP (hirdetés-kiszolgáló) üzletága számos ismert és népszerű portál számára szolgáltat. 2001-ben többek között a Startlap család, a Figyelő-net és a VNU Kiadó egyéb lapjai; az Axel Springer magazinok és napilapok; a Korridor; a Lutri, a Fotexnet tartozott ügyfélkörébe, de arra is volt példa, hogy az egyik legnevesebb (Realmedia) hirdetés-kiszolgálóval rendelkező Origó is igénybe vette bizonyos kreatív anyagok megjelenítésére az Adverticum Adservert. Az online tartalomszolgáltatók üzleti modelljének középpontjában elsősorban a hirdetési bevételek állnak. Örömmel tölt el bennünket az a tény, hogy egy ennyire kritikus alkalmazás üzemeltetésével az Adverticumot bízza meg a magyar online médiavállalkozások túlnyomó többsége". kommentálja az eredményeket Kincses Anikó, a tavaly nyáron alapított Adverticum Rt. vezérigazgatója. "Negyedévente duplázódó forgalmunk is megköveteli, hogy innovatív online marketing eszközök kifejlesztésével is igyekezzünk rászolgálni erre a bizalomra."
Balogh Attila Balázs, a vállalat stratégiai igazgatója példát is említ az új fejlesztések köréből: "Magyarországon elsőként készült el egy olyan eszköz az AdvertiMail , amely a hírlevelekben, listákon, ingyenes levelezőrendszerek leveleiben elhelyezett promóciókat menedzseli, a weboldalak kampánykezeléséhez hasonló statisztikákkal, egyszerű kezelőfelülettel. Az AdvertiMail elvégzi a hirdetési anyagok valós idejű beillesztését és a hírlevelek kézbesítését is, ezzel számottevő szerver kapacitást takarítva meg a médiumnak.
Az Adverticum Networkön való hirdetési lehetőségekről, az Adverticum Adserver ASP, az AdvertiMail szolgáltatásokról és a Network tagságról a http://www.adverticum.com címen és Kincses Anikónál (akincses@adverticum.com) a (1) 248-3233 számon tájékozódhat.
Kapcsolódó cikkek
- Hol érdemes elhelyeznie hirdetését?
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Nyugat-európai adnetworköt szolgál ki az Adverticum
- Az online marketingről a TV-Híradóban
- Ügynökségi adservert fejlesztett az Adverticum
- Úttörő megoldás az online médiatervezésben
- Gerillamarketing
- Az év internetes bankja
- Marketingesek is figyelik a fórumokat
- Egymás reklámozása százmilliós nagyságrendben