Az Orange stabilizálja ügyfelenkénti bevételét

MTI Sajtóadatbank, 2002. január 30. 09:18
A brit Orange mobilszolgáltató tavaly 25 százalékkal növelte bevételét, 29 százalékkal az ügyfélkörét, és keddi jelentésében azt ígérte, hogy az idén stabilizálja az egy ügyfélre jutó bevételét Nagy-Britanniában.
Az Orange tavaly 14,77 milliárd euróra növelte forgalmát, így 34,3 százalékkal járult hozzá fő tulajdonosa, a France Télécom forgalmához, miközben 39,3 millióra növelte ügyfelei számát. Tavaly év végén 48,2 százalékos piaci részesedése volt Franciaországban, és ezzel az első számú szolgáltató maradt az SFR és a Bouygues Télécom előtt.

Az Orange-ot eredetileg a német Mannesmann vette meg 1999-ben, de miután a Mannesmannt felvásárolta a brit Vodafone, a világ legnagyobb mobilszolgáltatója, a Vodafone-nak, piacfelügyeleti okból, meg kellett válnia az Orange-tól. Így került a France Télécomhoz, amely 2000. szeptemberben vette föl a mérlegébe, majd 2001. februárban részlegesen kibocsátotta a párizsi értéktőzsdén, részvényenként 10 eurón.

Az Orange francia részlege - amelybe beolvasztották a France Télécom eredeti mobilszolgáltatóját - 3,5 millióval 17,8 millióra növelte franciaországi ügyfelei számát, a brit részleg pedig 2,6 millió ügyféllel 12,4 millióra bővült tavaly.

Miközben a nyugat-európai piac lassacskán telített mobiltelefonból, a piaci elemzők most már az egy felhasználóra jutó átlagos bevételt tekintik mérvadónak. A távközlési cégek remélik, hogy a mobil adatszolgáltatás vezeti majd a bevételnövekedést. Az Orange-nál az irányzat egyelőre ellentétes: az egy felhasználóra jutó bevétele tavaly átlagosan 392 euró volt Franciaországban a 2000-es 426 euró helyett, Nagy-Britanniában pedig átlagosan 246 font az előző évi 280 font helyett. Az Orange-nál kedden úgy vélték, hogy az utolsó két negyedév eredménye mégis fordulatot, a bevétel stabilizálódását jelzi és növekedését valószínűsíti. A harmadik negyedévben az egy felhasználóra jutó bevétel 249 font volt az előző negyedévi 237 font után, a negyedik negyedévben pedig 251 fontra nőtt tovább. Az átlag tavalyi csökkenését az ügyfélkör gyors bővülésének tulajdonítják.

Piaci értéke szerint az Orange a harmadik európai mobilszolgáltató a Vodafone és a Telecom Italia Mobile mögött.

Kulcsszavak: Orange +fohir +céginfo

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01