A fogyasztók készen állnak az m-marketingre

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. január 31. 18:51
Egy, a Nokia megbízásából készített tanulmány szerint a mobilpiac magját alkotó réteg (16-45 éves korcsoport) nem csupán kíváncsi az m-marketingre, hanem bizonyos helyzetekben még ösztönözné is a termékekről és szolgáltatásokról szóló információ ilyen módon történő terjesztését.
A HPI Research Group 2001 júniusában több mint 3300 embert kérdezett meg az alábbi tizenegy kulcsfontosságú piacon: Brazíliában, Dániában, Németországban, Olaszországban, Japánban, Koreában, Szingapúrban, Spanyolországban, Svédországban, Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban.

A válaszadókat arról kérdezték, hogyan fogadnák az SMS reklámüzenetek formájában érkező m-marketinget. A megkérdezettek 88 százaléka pozitívan reagálna arra az m-marketingfogásra, ha egy közeli üzletben beváltható elektronikus vásárlási utalványt kapna mobiltelefonjára. A válaszadóknak majdnem a harmada (31 százalék) még lelkesebbnek mutatkozott, hozzátéve, hogy örömmel fogadna ilyen reklámot.

A tanulmány az m-marketing fogyasztói elfogadottsága szempontjából négy kulcsfontosságú tényezőt emelt ki:

  • Választási lehetőség – a fogyasztó dönthesse el, hogy akar-e üzeneteket kapni vagy sem.
  • Irányítás a fogyasztó kezében – a fogyasztó könnyen mondhassa le az m-marketing üzenetszolgáltatást.
  • Személyreszabottság – a fogyasztó képes legyen meghatározni, milyen típusú üzeneteket szeretne kapni.
  • Kölcsönös haszon – a fogyasztó kapjon valamit cserébe, például a szolgáltatás díjának csökkentését.

A tanulmány egy része a mobil vizuális szórakoztatás iránt érdeklődő fogyasztókkal foglalkozott. Több mint háromnegyed részük (76 százalék) elfogadhatónak találná, ha az általuk megtekintett programokat nagyon rövid reklámok szakítanák meg.

A válaszadók 51 százaléka úgy nyilatkozott, amennyiben a reklámokat a televízióban már megszokott módon helyeznék el, akkor nem tekintenék a hirdetéseket zaklatásnak.

A válaszadókat arról is kérdezték, elfogadhatónak tartanának-e “bizonyos mennyiségű hirdetést” telefonjukon, amennyiben ez hozzájárulna költségeik csökkentéséhez. Tíz interjúalany közül majdnem kilenc (86 százalék) igennel válaszolt, ami arra utal, hogy az m-marketing még szélesebb körben elfogadottá válhatna, ha a végfelhasználó számára is haszonnal járhat.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59