Egymás reklámozása százmilliós nagyságrendben
Az úgynevezett B2B (business to business) hirdetési piactéren keresztül 2002 első fél évében 51 millió forint értékben indítottak kampányokat, szeptemberben pedig már havi szinten 15 milliós forgalom bonyolódott le, s mivel a növekedés tovább tart, félévenkénti duplázódással lehet kalkulálni. A Prím által fejlesztett, s immár a Prím Média leányvállalatánál, az Adverticum Rt.-nél működő adserver azt is méri, hogy a virtuális pénzforgalom mögött hány valódi bannermegjelenés van, s ennek alapján megállapítható, hogy a hálózat tagjai átlagosan 3 forintért adják-veszik egymás között a hirdetéseket, vagyis az "ingyenreklám" egyáltalán nem tekinthető értéktelennek, magán a hálózaton fizetőkampányok (ha elegendően nagyok) sokszor ennél alacsonyabb átlagáron futnak. Az Adverticum által hirdetéssel kiszolgált site-ok együttes forgalma és reklámértéke ma már igen jelentős: ezeken az oldalakon naponta mintegy hatszázezer látogató közel 11 millió online hirdetést lát, s a reálisan teljesíthető tervek szerint az év végéig ez a forgalom megduplázódik.
A Prím Média által 2001-ben alapított Adverticum Rt. technológiai és digitális marketingvállalkozás, hirdetéskezelő, online marketingmegoldásokat és elektronikus kereskedelmi eszközöket kínál a kiadói és médiapiac számára. A magyar piacon egyedülálló piaci részesedéssel a vezető adserver alkalmazásszolgáltató, a cég Adverticum Network divíziója üzemelteti az ország első és legnagyobb hirdetési hálózatát.
Bővebb információ: Kincses Anikó (akincses@adverticum.com), tel.: 248-3233
Kapcsolódó cikkek
- Ügynökségi adservert fejlesztett az Adverticum
- Adverticum-díjas Malév-kampány
- Úttörő megoldás az online médiatervezésben
- Szoftverek, megoldások győzelemre ítélve
- Origo: tavaly 500 millió feletti bevétel
- Újból növekedésnek indulhat az online reklámpiac
- Ezer publikus prímlista
- A TVNET Kft. új "virtuális internetszolgáltatója": a Prím Rt.
- A reklámipar a számítógépes játékok felé terjeszkedik
- Prémiumszolgáltatások a Prímpostában