A háztartások 70 százalékában van vezetékes telefon
A GfK közleménye szerint Nyugat-Európában a 90 százalék feletti telefonellátottságnak köszönhetően a piackutatás elterjedt eszköze a telefonos megkérdezés, ami olcsóbb, mint a polgárok személyes felkeresése. Másik előnye, hogy szükség esetén így gyorsan, akár egyik napról a másikra is érvényes piaci információk szerezhetők be.
Léteznek kutatások, amelyekhez egyedüli eszköz a telefoninterjú. Ezt alkalmazzák például akkor, amikor valamely reklám tévébeli sugárzásának másnapján tájékozódnak annak fogadtatásáról, hatásáról. A telefonos megkérdezés különösen jól alkalmazható az üzleti életben, a business to business kutatásokban. A kiszemelt válaszadók ugyanis általában nagyon elfoglaltak, a személyes megkérdezésre legtöbbször képtelenek időt szakítani.
A GfK piackutatóinak tapasztalatai szerint Magyarországon egy interjú legfeljebb 20-25 percig tarthat. Ennyi időt szán egy átlagpolgár a kérdések megválaszolására. Ez kevesebb, mint az egyes nyugat-európai országokban elfogadott 35-40 percig tartó válaszadás. A különbség oka az eltérő telefonkultúra, amely az ellátottság növekedésével valószínűleg Magyarországon is változik, fejlődik a jövőben.
Kapcsolódó cikkek
- Egységes kommunikációs megoldás az Avaya-tól
- NHH - térkép a szándékolatlan mobil roamingról
- Egységesíteni kell az uniós távközlési szabályozást
- 11 millió mobil-előfizető
- Japán: Kísérleti műhold az internetes kapcsolat javítására
- Telekom, média és IT szektor: Trendek 2008-ban
- Távközlés-specifikus 64-szálú Sun-szerver
- A magyar nethasználók főként e-maileznek és híreket olvasnak a világhálón
- Megalakult a Mobilitás és Multimédia Klaszter
- ITnT 2008: bécsi nemzetközi infokommunikációs vásár - negyedszer
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.