Marketingesek is figyelik a fórumokat
Az interneten működő fórumok ugyanis szinte átláthatatlanok a vállalatok marketingesei számára. Többnyire neki sem kezdenek a cégüket érintő hozzászólások kibogarászásához annak munka- és időigényessége miatt, pedig jól tudják, szükség lenne erre is, hiszen éppen azok a - fizetőképes keresletet jelentő - csoportok vannak jelen az interneten, akiknek legtöbbször termékeiket szánják.
Az online médiumokban megjelenő hírek figyelése mellett tehát szükségessé vált a fórumok - mint az internetes közösségek fő véleményformáló területeinek - monitorozása is. Erre keresett megoldást a PR 1. Stúdió Kft. is, az cég, amely három évvel ezelőtt elsőként kezdte meg az online sajtófigyelést is Magyarországon. Immár a teszt időszak végéhez közeledik a cég által kifejlesztett fórumfigyelő rendszer.
A fórumok monitorozásához olyan saját fejlesztésű szoftveres eszközökből és a lehető legkisebb emberi munkából összetevődő kombinációt sikerült kialakítani, amely biztosítja a fórumokon is a kulcsszavas, illetve kulcsszócsoportokra vonatkozó keresést. A fórumok tartalmában lehetőség van szövegszó és címszó szerinti figyelésre, valamint tárgyszó szerinti indexelésre is. A december 1-jétől igénybe vehető szolgáltatás lényege, hogy az egyes fórumokon, a megadott témában keletkező hozzászólásokat összegyűjtik, majd elemzik és a megrendelő számára könnyen átlátható formába öntik. A megrendelő tehát egy olyan kész elemzést kap, amely közvetlenül felhasználható, kezelhető a marketingkommunikációban.
A PR 1. Stúdió Kft. vezetői és szakemberei piacképesnek tarják ezt a szolgáltatást és a meglévő - online sajtófigyelést megrendelő - ügyfélkörük bővülését várják a fórumfigyelés beindításától.
Kapcsolódó cikkek
- Hol érdemes elhelyeznie hirdetését?
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője