Mi jelenti a kínai internetes iparág húzóerejét?
Kollár Csaba, 2003. január 4. 22:24
A címbéli kérdésre röviden azt a választ adhatjuk, hogy az SMS és az online játékszektor nagyon gyors fellendülése. A kínai internetes ipar összességében 2002-ben fellendülést mutatott, köszönhetően annak, hogy a 2001-es 28,7 millió internetes közösség 2002-ben közel 58 millióra növekedett.
Kínában az online játékok iránt leginkább a fiatal, egyedülálló férfiak érdeklődnek, akik nem csak a játékok, hanem általában minden új technikai újítás iránt fogékonyak. Az internetes portálok nem bízva a WAP sikerében inkább a klasszikus mobilkommunikációs szolgáltatásokra összpontosítanak, elsősorban az SMS-re. A China Mobile, Kína vezető mobilkommunikációs cége elmondta, hogy 2002-ben 75 milliárd SMS-sel számoltak, miközben a fogyasztók több mint 90 milliárdot küldtek. A kínai mobilközösség körében azok az internetes portálok a legnépszerűbbek, amelyek SMS szolgáltatást is kínálnak. Ezeken a portálokon nagyon sok online reklámfelület helyezhető el, és a hirdetők is ezeket a portálokat részesítik előnyben.
2002 októberében indult útjára a China Mobile jóvoltából az MMS, illetve a China Unicom elindította a Color E szolgáltatást. Kínai elemzők szerint ebben az évben már az MMS-t kínáló mobilportálok is népszerűek lesznek.
Kapcsolódó cikkek
- 300 Mb/s-os "Super 3G" szolgáltatást tesztel Japánban az NTT DoCoMo
- T-Mobile a Balaton Soundon
- GPRS-modem a laptopról való mobilozáshoz
- Casio-DoCoMo vegyes vállalat vezeték nélküli elektronikus fizetésre
- "Új frontvonal": megújult a mobil MSN
- Telefonos hangfelismerés
- Mobiltelefonos zeneletöltő szolgáltatás indul Európában
- Fogyasztó bemérve!
- Üzleti Vezetékes szám opció a Vodafone-tól
- Mobiltelefonálás külföldre - roaming-díj nélkül