Kiábrándítóak lesznek az MMS-bevételek
A piackutató cég szerint az SMS-üzenetek az idei évben fogják a legnagyobb bevételt termelni Európában, az elkövetkező évektől pedig a fokozott konkurenciaharc az árak csökkenését, így a bevételek visszaesését fogja eredményezni. Az MMS néhány évig kompenzálni tudja majd ezt a kiesést, de hosszú távon korántsem fog akkora sikert aratni, mint amekkorát az SMS elért.
A Datamonitor szerint az MMS az elkövetkező négy évben összesen mintegy 388 százalékos növekedést fog elérni Európában, elsősorban a szolgáltatók agresszív népszerűsítési stratégiájának köszönhetően. Az MMS-üzenetekből származó bevételek azonban így is csak mintegy 4,9 milliárd dollárt fognak kitenni az öreg kontinensen 2006-ig.
"Az SMS jelentős bevételi forrássá nőtte ki magát az európai mobilszolgáltatók körében" - mondta Richard Clifford, a Datamonitor elemzője. "Az óriási népszerűség mellett a mobilszolgáltatók 95 százalék körüli haszonnal kínálják a szolgáltatást" - tette hozzá. Az elemző szerint azonban már korántsem ilyen kedvező a helyzet az MMS szolgáltatás esetében. A multimédiás üzenetek egy ideig ugyan kompenzálni fogják az SMS szolgáltatás kieső bevételeit, a szolgáltatók haszna azonban jóval kisebb lesz.
Clifford úgy véli, a szolgáltatóknak az MMS, illetve a mobiljátékok helyett inkább az e-mail, illetve azonnali üzenetküldő rendszerekre épülő megoldásokat kellene előnyben részesíteniük.
Kapcsolódó cikkek
- SARS-vírusriasztás mobilon
- Egy éve indult az MMS
- Kovács Kálmán: Magyarországon 2005-ig ki kell írni az UMTS-tendert
- MMS-chat: baráti beszélgetések több ezer kilométer távolságban
- Videotartalom 3G nélkül
- A kéziszámítógépek még jól jöhetnek egy terrortámadáskor
- Simpsonék mobilon
- Az Európai Bizottság a WLAN-hozzáférési pontok számának növelését szeretné
- Sony-Ericsson: az év végére 5 százalékponttal nagyobb részesedés a magyar piacon
- Jönnek a kamerás mobilok