A Dell és az IBM felbontott két fontos szerződést

Tóth Kristóf, 2003. február 12. 21:40
A Dell Computer az idők változására hivatkozva bejelentette, hogy felbontotta az IBM-mel a közelmúltban kötött két nagyobb szerződését. Ezen szerződéseket 1999-ben írták alá a Dell Computer és az IBM vezetői.
Az egyik szerződés 1999 márciusában köttetett, és arról szólt, hogy a Dell Computer különböző számítógép-alkatrészeket, így például merevlemezeket és LCD monitorokat vásárol az IBM-től, a másik szerződést pedig 1999 szeptemberében szentesítették, és a lényege az volt, hogy vásárlóinak a Dell Computer az IBM Global Services által biztosított szolgáltatásokat fog nyújtani. Az említett szerződések nagy jelentőségű, több éves szerződések voltak. A számítógép alkatrészekkel kapcsolatos szerződés mintegy 16 milliárd dollárról, a másik pedig megközelítőleg 6 milliárd dollárról szólt. Az üggyel kapcsolatban tudni lehet, hogy az előbbi szerződést azért mondta fel a Dell Computer, mert az általa igényelt alkatrészek nagy részének gyártásával az IBM nemrégiben felhagyott.

"1999-ben, az IBM-mel kötött szerződések idejében még teljesen más volt a piaci helyzet, mint most. Az idők változnak, és mi most a szerződések felbontása mellett döntöttünk" - nyilatkozta a bejelentés kapcsán Bruce Anderson, a Dell Computer egyik szóvivője, majd hozzátette, hogy cége az elmúlt években egyre kevesebb alkatrészt, illetve szolgáltatást kapott az IBM-től, melynek hátterében az áll, hogy a Big Blue eladta számos részlegét, így például többek közt a merevlemezek gyártásával foglalkozó részlegét is. A Dell Computer és az IBM közötti, addig virágzó kapcsolat az elmúlt esztendőben lényegében teljesen leépült, és mára tulajdonképpen értelmét vesztette - mondta Anderson.

Jon Weisblatt, az IBM másik szóvivője utalt arra, hogy a Dell Computer és az IBM közötti, szolgáltatásokkal kapcsolatos szerződés nem teljesen szűnt meg, ugyanis a Dell Computer partnerei számára továbbra is biztosít néhány, az IBM Global Services-hez tartozó számítógép üzembehelyezési, illetve helyszíni garanciális szolgáltatást, azonban mostantól mindezt már csak külön kérésre teszi. Weisblatt elmondta, hogy az IBM által a Dell Computer számára nyújtott szolgáltatások az utóbbi időkben már olyannyira drágák lettek, hogy a Dell Computer vásárlói egyre kisebb arányban vették igénybe azokat.

Kulcsszavak: IBM Dell +céginfo

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59