HP: 10 százalékkal nő a nyomtatópiac
MTI Sajtóadatbank, 2003. március 7. 09:30
A Hewlett-Packard Magyarország (HP) előrejelzése szerint a magyarországi nyomtatópiac az idén értékben 10 százalékkal, a darabszámot tekintve pedig 20 százalékkal nő a tavalyi évhez képest, amikor 250 ezer nyomtatót adtak el mintegy 55 millió dollár értékben.
Czinege László, a HP képalkotási és nyomtatási üzletágának igazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: a társaság az elmúlt évben 150 ezer nyomtatót értékesített a magyar piacon mintegy 31 millió dollár értékben. Hozzátette: értékben azért nő kisebb mértékben a piac, mint a darabszámot tekintve, mert a nyomtatók ára a világpiacon folyamatosan csökken. Az igazgató elmondta, hogy a nyomtatópiac legnagyobb szegmensét továbbra is a tintasugaras készülékek teszik ki: ezek a berendezések a teljes piac 70 százalékát adják. A tintasugaras nyomtatók piacán a HP részesedése 58 százalék.
A HP tavaly 50 százalékkal növelte lézernyomtató eladásait, így több mint 40 ezer berendezést értékesített. Ezen belül a vállalati lézernyomtató piacon a HP 66 százalékról 73 százalékra növelte részesedését: 2002 negyedik negyedévében minden ötből négy vásárló a HP lézernyomtatóját választotta, s így ebben az időszakban a HP 80 százalékkal növelve eladásait, 18 ezer irodai készüléket adott el.
A HP a jövőben tovább szeretné növelni részesedését a nyomtatópiacon, ezért márciusban több új berendezést is piacra dob a személyi lézernyomtatók és a nagyteljesítményű gépek kategóriájában.
Kapcsolódó cikkek
- Anyósülésre szíjazott mátrixnyomtató
- Hordozható Canon fotóprinter
- Xerox: új szoftverek irodai multifunkciós rendszerekhez
- Xerox DocuColor 260: 32 lézernyalábbal
- Új Lexmark színes lézernyomtatók
- Új kategória a színes nyomtatásban: A3-as OKI C8800
- Epson Stylus D92: olcsó nyomtatás otthon
- Epson Stylus DX4400 többfunkciós készülékek olcsón
- Nyomtatórendszerekre szakosodott az IBM és a Ricoh közös vállalata
- Zebra mobilnyomtatók Magyarországon