A Nokia már dolgozik az 50 ezer felhasználót érintő SMS-probléma javításán
Rogán Antal, a bizottság fideszes elnöke szokatlannak nevezve a Nokia magatartását, jelezve, hogy első ízben nem jelent meg egy meghívott cég a testület előtt. Úgy vélte, hogy a mobilkészülékek piacán vezető Nokiának tudomásul kell vennie, hogy az első hely nemcsak üzleti előnyökkel, hanem felelősséggel is jár.
Az ülésen nyilvánosságra hozták a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács levelét, amelyből kiderül, hogy az átkódolási probléma akkor vetődik fel, amikor a felhasználó az sms-ben magyar ékezetes betűket használ. Az átkódolt szöveg lényegesen hosszabb lesz, mint az eredeti, s ennek következtében a készülék esetenként több sms-re bontja a szöveget.
Ezzel kapcsolatban a Nokia írásos válaszából kiderül, hogy a teljes magyar ABC sms-ben való továbbításához szükséges az átkódolás, s a cég tudatában vannak annak a hátránynak, hogy esetleg több részletben kell elküldeni egy üzenetet.
A Nokia leveléből kiderül az is, hogy a készülékek jobb felső sarkában lévő karakterszámláló mindig tájékoztatja a fogyasztót arról, hogy mekkora helyet foglal el egy üzenet, s ezen túlmenően a felhasználói kézikönyvben is szerepel a jellegzetesség teljes magyarázata.
A bizottsági ülésen a Westel távközlési szolgáltató társaság képviselője elmondta, hogy 70 karakter alatt egy, 80 karakter alatt kettő, efölötti karakterszám esetében pedig három üzenetben továbbítják a készülékek az sms-t.
A Westel képviselője közölte, hogy ez a probléma nemcsak a magyar nyelvet érinti, ugyanakkor a Nokia két készüléke megfelel a szabványoknak, mert olyan műszaki megoldást tartalmaz az átkódolással kapcsolatban, amelyre az előírások nem vonatkoznak. Hozzátette: a Westel eddig 28 ezer levelet küldött ki azoknak a tájékoztatására, akik ilyen készüléket használnak.
A Pannon GSM képviselője kifejtette, hogy a december óta eladott szóban forgó készülékekhez már külön tájékoztatót ad a gyártó, míg a Pannon GSM az ennél korábban eladott készülékek vevőit értesíti írásban. A társaság képviselője nem tudott nyilatkozni arról, hogy hány Pannon-előfizetőt érint a probléma.
A Vodafon képviselője az ülésen közölte, hogy mintegy ötezer előfizetőjüket érinti az átkódolás, ám őket írásban értesítették a problémáról. Véleménye szerint nem a szolgáltató, hanem a gyártó feladata, hogy megfelelő tájékoztatással lássa el a fogyasztókat.
Az ülésen megfogalmazódott: legalább 50 ezer felhasználót érint az átkódolás, s nemcsak a Nokia, hanem a Motorola, a Siemens és a Sharp bizonyos készülékei is hasonlóan működnek. A bizottsági meghallgatáson a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség képviselője is jelen volt, aki közölte, hogy a vizsgálat megindításához elegendőek az ülésen elhangzott információk.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia: mobil kényelem autóban és azon kívül
- Új stílusú Nokia mobiltelefon
- Mobil fényképnyomtatási szolgáltatás Nokia Nseries készülékekről
- Zeneletöltés mobilra Budapest utcáin
- 3 új, középkategóriás Nokia mobil és 3 új headset
- Nokia szoftverfrissítési szolgáltatás sikere Magyarországon
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- Három új Nokia telefon
- Vihart és villámot előre jelző mobil
- Klasszikus mobiltelefon a Nokiától