mySAP Utilities a Fővárosi Vízműveknél
Deme Krisztián, a Fővárosi Vízművek projektvezetője elmondta: ýA vízműveknél nekem és néhány kollégámnak ez a két szóösszetétel az elmúlt másfél évet jelenti: a CIS (Customer Information System) a projekt neve, melynek keretében sok más feladat mellett megvalósult a mySAP Utilities, az Industrial Solution for Utilities/iparági megoldás közművek számára. Munkatársaink munkája így egyszerűbbé válik, mivel a korábbi két rendszer (vízfogyasztás-nyilvántartó és folyószámla-kezelő) helyett egyetlen rendszert használunk. Integrálódott továbbá a telefonos rendszer (TCT) kezelése is az új rendszer front-office felületéhez, ami tovább növeli munkánk hatékonyságát.ý
A projekt megvalósításának különféle fázisai voltak. A projekt-előkészítési fázisban a szerződéskötést, az erőforrás- és időtervezést végezték el, illetve elkészült a projektalapító okirat. A megvalósíthatósági fázisban megtörtént a vállalat jelenlegi folyamatainak felmérése, majd ezek alapján elkészült a megvalósíthatósági tanulmány. A tanulmány elfogadása után, 2002 áprilisától került sor a konkrét megvalósítási dokumentum leírására, és ezt követően kezdődhetett a rendszer kialakítása, mely 2003. március 20-án fejeződött be. A megvalósítási fázis feladatai a rendszerkialakítás és tesztelés mellett kiterjednek az oktatási anyag elkészítésére, az oktatások megvalósítására, a szervezeti egységek átalakítására és az új rendszer szerinti működésre való felkészítésére. Ebben a fázisban lettek véglegesek a jövőben használandó nyomtatványok, illetve készült el a jogosultsági rendszer. A korábbi fázisban összeszedett késést ledolgozva 10 nappal az eredetileg tervezett 2003. április 2-i időpont előtt következett az átállás, egy 550 soros, napra lebontott feladatterv alapján.
A rendszert próbaüzemre átvette az ügyfélszolgálat, valamint a kapcsolódó területek. A legtöbb felhasználót a Contact Center és az átalakult Ügyfél Adminisztrációs Központ adja.
A Magyarországon bevezetett megoldást számos nemzetközi közművállalat is használja.
Kapcsolódó cikkek
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
- Hódít az SAP a kkv-szektorban
- Új vezető az SAP Labs Hungary Supply Chain Management fejlesztői csapatának élén
- Kóka: két év alatt 40 szolgáltató központ jött létre
- A bíróság mindössze 10%-kal csökkentette a GVH egyetemi kartellügyi bírságát
- SAP Hungary Kft.: a várakozásoknak megfelelő eredmények
- SAP: magyar piacon az All-in-One ERP csomag
- SAP e-learning az OTP Banknál
- SxP: új CRM megoldás az SAP-tól
- A SAP harmadik negyedéve: ismét kétszámjegyű növekedés