mySAP Utilities a Fővárosi Vízműveknél

Takács Zsolt, 2003. április 22. 15:28
[smallimage 1 left] A mySAP Utilities alkalmazást választotta ügyfélszolgálati színvonala és információmegosztási képességei javítására a Fővárosi Vízművek. A mostani SAP rendszer bevezetése is része a vállalatnál folyó átfogó informatikai fejlesztésnek.
SAP rendszert már hatodik éve használ az FVM Rt. Eddig a pénzügyi, logisztikai, controlling és HR feladatok ellátását támogatta. Már korábban megfogalmazódott az ügyfélszolgálati fejlesztési program, melynek legnagyobb projektje lett a CIS projekt.


Deme Krisztián, a Fővárosi Vízművek projektvezetője elmondta: ýA vízműveknél nekem és néhány kollégámnak ez a két szóösszetétel az elmúlt másfél évet jelenti: a CIS (Customer Information System) a projekt neve, melynek keretében sok más feladat mellett megvalósult a mySAP Utilities, az Industrial Solution for Utilities/iparági megoldás közművek számára. Munkatársaink munkája így egyszerűbbé válik, mivel a korábbi két rendszer (vízfogyasztás-nyilvántartó és folyószámla-kezelő) helyett egyetlen rendszert használunk. Integrálódott továbbá a telefonos rendszer (TCT) kezelése is az új rendszer front-office felületéhez, ami tovább növeli munkánk hatékonyságát.ý


A projekt megvalósításának különféle fázisai voltak. A projekt-előkészítési fázisban a szerződéskötést, az erőforrás- és időtervezést végezték el, illetve elkészült a projektalapító okirat. A megvalósíthatósági fázisban megtörtént a vállalat jelenlegi folyamatainak felmérése, majd ezek alapján elkészült a megvalósíthatósági tanulmány. A tanulmány elfogadása után, 2002 áprilisától került sor a konkrét megvalósítási dokumentum leírására, és ezt követően kezdődhetett a rendszer kialakítása, mely 2003. március 20-án fejeződött be. A megvalósítási fázis feladatai a rendszerkialakítás és tesztelés mellett kiterjednek az oktatási anyag elkészítésére, az oktatások megvalósítására, a szervezeti egységek átalakítására és az új rendszer szerinti működésre való felkészítésére. Ebben a fázisban lettek véglegesek a jövőben használandó nyomtatványok, illetve készült el a jogosultsági rendszer. A korábbi fázisban összeszedett késést ledolgozva 10 nappal az eredetileg tervezett 2003. április 2-i időpont előtt következett az átállás, egy 550 soros, napra lebontott feladatterv alapján.


A rendszert próbaüzemre átvette az ügyfélszolgálat, valamint a kapcsolódó területek. A legtöbb felhasználót a Contact Center és az átalakult Ügyfél Adminisztrációs Központ adja.


A Magyarországon bevezetett megoldást számos nemzetközi közművállalat is használja.

Kulcsszavak: SAP-hu

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36