Tavaly 10,4%-kal növelte előfizetői számát az Axelero
Az Axelero az elmúlt évben megtartotta vezető pozícióját a piacon. Saját adatai alapján az Axelero az ADSL piacon 4%-os növekedéssel megőrizte vezető helyét (51%) az 5%-os növekedést elérő Enternet (12%) és a 3%-os növekedést elérő GTS Datanet (12%) előtt. A bérelt vonali piacon 1%-os növekedéssel (23%) a cég átvette a vezető pozíciót az 5%-os piacrész-csökkenést elszenvedő Elender Csoporttól (19%), míg a harmadik hely az egy százalékot javító GTS Dataneté (18%). A dial-up piacon 3%-os csökkenéssel továbbra is az Axelero áll az élen (43%), míg a második helyen a Vivendi, az Enternet és a GTS Datanet osztozik 9-9%-kal. A kábelnet-előfizetések terén a UPC 9%-ot erősödve, 71%-os piaci részesedéssel vezeti a mezőnyt, míg az Axelero 11%-ot tartva megőrizte második helyét a 4%-kal visszaeső TVNet előtt (3%).
A hazai piacon a legmarkánsabb tendencia a szélessávú előfizetések internethozzáférések számának intenzív növekedése. 2001 vége óta az ADSL használóinak száma megtízszereződött, a kábelnet-használóké megháromszorozódott. A vállalati szegmensben is a szélessávú kapcsolatok terjedése zajlik. Ezt jól mutatja, hogy az Axelero ADSL Profi és BDSL termékeire előfizetők száma megtízszereződött, valamint hogy a DSL előfizetők száma 2002 negyedik negyedévére meghaladta a bérelt vonali előfizetések számát.
A TÁRKI adatai szerint a otthonok internetellátottsága 1998-tól 2002 őszéig 7%-kal bővült, 11%-ra. E növekedés az utolsó évben gyorsuló tendenciát mutatott, 2001 és 2000 között 2% volt. Ennél nagyobb értékben - 4%-kal - nőtt ez időszak alatt az otthoni PC-ellátottság, amely jelenleg 30%-os.
Az otthoni internethasználat további terjedési lehetőségét vizsgálva az elemzés rámutat, hogy olyan országok (Ausztria, Olaszország, Belgium), amelyek nagyság és földrajzi fekvés alapján hasonlítanak Magyarországhoz, és az összehasonlítás idejének kezdetén a penetráció megegyezett a jelenlegi hazai szinttel, a következő két év alatt 10-12%-os növekedést értek el. A tanulmány ebből az összevetésből kiindulva a következő évekre szintén 10-12 százalékpontos növekedést jósol a hazai internetelérések növekedése terén is.
A felmérés - a lakosságot bizonyos jellemző paraméterek alapján felosztva - megvizsgálta, hogy az internetpiaci belépéshez pillanatnyilag melyik csoport tagjai állnak a legközelebb. Az eredmény szerint ebbe a csoportba azok tartoznak, akik teljesen ellátottak az internetezéshez szükséges alapvető műszaki, technikai feltételekkel (vezetékes telefon, PC), és akik már használták az internetet, ezen háztartások becsült száma meghaladja a 350 ezret. A potenciális előfizetők sorának második helyén azok állnak, akik rendelkeznek a szükséges eszközökkel, de még nem használták soha az internetet, az ilyen háztartások száma közel 220 ezer. A kutatás azt is megerősíti, hogy az otthoni internethasználat terjedésében a pillanatnyilag eszközhiányos háztartások piaci belépésével rövidtávon igen kis mértékben lehet számolni.
Az Axelero fontosnak tartja hangsúlyozni azt, amire a kutatás is rámutat, hogy az internet terjedését elsősorban nem az előfizetések ára, hanem a szükséges infokommunikációs eszközök és az internetről szerzett tudás és tapasztalat befolyásolja. A vállalat szerint az internet további terjedéséhez szemléletváltásra van szükség: azt a kérdést kell előtérbe helyezni, hogy Magyarország másik nyolc és fél millió lakosa miért nem használja az internetet. E csoportnak kell segíteni az első lépés megtételében, elsősorban pozitív kommunikációval és edukációval.
Kapcsolódó cikkek
- Magyarországi kutatás a száznál több pc-vel rendelkező szervezetek adattárolásáról és adatmentéséről
- Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés
- Invitel: Megtéveszti a fogyasztókat az EnterNet
- Tiltakozásul felfüggeszti az ADSL-eladást az EnterNet az Invitel területén
- Az Externet extra kedvezménnyel várja a T-Online kirúgott ügyfeleit
- Nyílt levél a megszüntetett T-Online ADSL előfizetésekkel kapcsolatban
- Olcsóbb és megbízhatóbb internetszolgáltatás Békés megyében
- Békés megyében terjeszkedik a GTS-Datanet
- Új, forgalomarányos elszámolású ADSL-csomagok az Axelerónál
- GTS Central Europe: új vezérigazgató
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.