Sun-Oracle: együtt az alacsony költségű informatikai rendszerekért
20 éves stratégiai partneri kapcsolatuk bővítését jelentette be a Sun Microsystems és az Oracle, amelynek célja új, alacsony költségű informatikai struktúra létrehozása. A megállapodás alapján a Sun-termékekkel forgalmazott minden operációs rendszer, beleértve a SPARC Solarist, a Solaris for x86-ot és a Linux rendszereket, támogatni fogják az Oracle-termékeket. A Sun bejelentette továbbá, hogy kibővítette az x86 alapú, belépőszintű szervercsaládját a megfizethető, rackes kivitelű Sun Fire V60x és V65x rendszerek bemutatásával. Ezzel egy időben a Sun és a Red Hat átfogó partneri megállapodást kötött a Java és a Linux elérhetőségének kiterjesztésére.
A megállapodás szerint a Sun és az Oracle a következő pénzügyi évben egy globális konszolidációs programot kíván létrehozni, amelynek központjában vezető szerepre való törekvés áll, elsősorban a rendelkezésre állás, a kihasználtság és a felügyelhetőség terén. A két vállalat együtt fog dolgozni továbbá a Sun N1 architektúrájának és az Oracle adatbázis-kezelőjének integrációján, amely lehetővé teszi az Oracle erőforrásainak automatizált üzembe helyezését az N1-re felkészített adatközpontokban.
Az informatikai infrastruktúra költségeinek további csökkentését az Oracle Collaboration Suite és a Sun StarOffice szoftvereinek intergrálásával biztosítják, valamint közös, szabványos szerverfürtöket hoznak létre a jövőbeli adatközpontok építéséhez.
Ezen túlmenően a Sun és az Oracle össze fogja kapcsolni a Sun Developer Connection programját (http://www.sun.com/developers/) és az Oracle Technology Networköt (http://otn.oracle.com/), és együtt hoznak létre egy több mint 5 millió fejlesztőből álló közös fejlesztői közösséget, amelyben a tagok automatikusan hozzáférhetnek mindkét vállalat fejlesztői programjaihoz és hozzájuk kapcsolódó erőforrásokhoz.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.