Oracle oktatási rendszer a PepsiAmericas Közép-európai Csoportjánál
A PepsiAmericas tucatnyifajta Pepsi terméket, ásványvizet, szénsavas és egyéb üdítőitalokat gyárt és forgalmaz mintegy százféle ízben az USA-ban, a Karib-szigeteken és Közép-Európában. A vállalat a kelet-közép-európai országokban folytatott tevékenységének erősítését többek között az oktatás hatékonyságának javításával kívánta elérni, amelyhez elektronikus oktatási rendszert keresett. Mivel Budapesten működik a cég regionális központja, kezdettől fogva a négy országra kiterjedő projektről volt szó. Ezért csak olyan megoldás jöhetett szóba, amely webes technológiára épülve centralizáltan üzemeltethető, és a felhasználói oldalon nem igényel előzetes helyszíni telepítést. A cég ezek alapján a rendkívül flexibilis, integrált architektúrát biztosító Oracle iLearning keretrendszert választotta.
A PepsiAmericas számára fontos volt az architektúra skálázhatósága is a későbbi fejlesztések miatt. Az iLearning segítségével a felmerült igények egyszerű konfigurálással kielégíthetők, amelyet a gazdag funkcionalitás, a szabványos kapcsolódási felületek, valamint a tantermi, illetve elektronikus oktatás integrált menedzselése tesz lehetővé. A központosított üzemeltetés ellenére nyelvi akadályok sem hátráltatják az oktatás menetét, a rendszer többnyelvű, mind a négy érintett országban honosították.
Az iLearning a tantermi és hálózati tanulás összhangjának megteremtésével növeli az adott összegből kiképezhető munkatársak számát, lehetőséget ad a tanultak elmélyítésére, fokozza a követhetőséget, egyszóval növeli az oktatás hatékonyságát. Az elektronikus oktatás révén a hagyományos oktatási tevékenységek automatizálhatók, a hagyományos tantermi oktatások részben kiválthatók, így az erre fordított erőforrások is felszabadulnak.
A tapasztalatmegosztás támogatása révén közvetett előnyök is megjelennek az értékesítés, a pénzügy vagy akár a felső vállalatvezetés terén. Az értékesítésben a korábban előadások tartásával és utazással töltött idő az ügyfelekre, vagy új oktatásianyag-fejlesztésre fordítható. A pénzügyi és kontrolling részleg számára a belső elszámolásokhoz szükséges kimutatások elektronikus oktatása jelenti a hatékonyságnövekedést, mert e révén sokkal tudatosabbá válik a pénzügyi tervezés, pontosabbá válnak a statisztikák, a jelentések, beszámolók valamint a formanyomtatványok kitöltése is. A felső vezetés is sokat vár az e-oktatási technológiától azáltal, hogy az új eszközzel a cég képes lesz a regionális szinergiák hatékonyabb kiaknázására.
Az oktatási keretrendszer komplett megoldását az Oracle Hungary szállította, és üzleti tanácsadással is segítette a projekt tervezését. A tananyagok készítésében a Kudos Magyarország Kft. munkatársai és belső fejlesztők közösen vesznek részt. A belső fejlesztők a későbbiekben átveszik a tananyagok karbantartását, illetve önállóan készítenek majd modulokat. A belső fejlesztői teambe egyaránt delegált munkatársakat a PepsiAmericas oktatási, informatikai, a pénzügyi és a kereskedelmi részlege. A fejlesztéshez a Makromédia multimédiás fejlesztőeszközeit használják fel, de az ellenőrző feladatsorok készítéséhez maga az Oracle iLearning keretrendszer is elegendő támogatást nyújt. A hardverplatform szállítója a Hewlett Packard, amelynek magyarországi oktatási szolgáltatások részlege egyben az eLearning tanácsadó teamben, az üzleti igények felmérésében és a belső kommunikáció kialakításában is meghatározó szerepet tölt be.
Kapcsolódó cikkek
- Az Oracle kiemelt oktatási partnere lett a Számalk
- Áprilisban ismét HOUG konferencia
- Online tananyag az orvosképzésben
- Lingvico: új szemlélet az online nyelvoktatásban
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- Az Oracle Magyarországon is bemutatja az Oracle SOA Suite 10g 3.-at
- Magyar tanárok Tallinnban: bővül az Oracle Akadémia
- Füzes Péter az Oracle közép-kelet európai üzletfejlesztési igazgatója
- Grid-index: Magyarország gyengébb a közepesnél
- Oracle: Grid Computing és SOA a zászlón
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.