A textuális nemzedék lóg a mobilokon

Kollár Csaba, 2003. augusztus 11. 07:07
A Mobile Data Association legutóbbi felmérésében azt vizsgálta, hogy a textuális nemzedéknek nevezett 16-24 év kör közöttiek hogyan viszonyulnak a mobiltelefonokhoz.
A felmérés szerint a fiatalok egyre nagyobb számban használják arra a mobiltelefont, hogy annak segítségével szervezzék meg az életüket. A „Generation Text" (textuális nemzedék) 95%-a használja rendszeresen a vezetéknélküli üzenetküldési lehetőségeket; havonta átlagosan mintegy 100 üzenetet küld. Ennek nagyobb része SMS alapú, de már növekszik az aránya az MMS-eknek is.

A felmérés szerint a nemzedék tagjai jobban szeretik a szöveges (gépeléses) mobilkommunikációt, mint, ha beszélgetnének, különösen akkor, amikor találkaidőpontokat kell megbeszélni. A másik érv a szöveges üzenetek mellett, amikor a szüleikkel akarnak valamit tényszerűen közölni úgy, hogy nem kíváncsiak azok válaszreakcióira.

A felmérést az angliai O2 rendelte meg. Az O2 közlése szerint egy átlagos tinédzser havonta közel 30 GBP-t egy évbe pedig 400 GBP-t költ mobiltelefonjára. Ez – állítja a felmérést végző Mobile Data Association – több, mint amennyit szórakozásra fordít, beleértve a TV-t, a számítógépet és a különböző HIFI berendezéseket is.
Kulcsszavak: felmérés MMS SMS

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59